به گزارش پارس به نقل از تسنیم، منابع عراقی از حمله گسترده و فراگیر نیروهای داوطلب مردمی به تجمعات تروریست های تکفیری در شمال فلوجه خبر دادند.

بر اساس گزارش الفرات، گردان های الجهاد شاخه نظامی جنبش الجهاد و البناء، تجمعات تروریست های داعشی در منطقه السجر در شمال فلوجه را هدف حملات گسترده خود قرار دادند که بر اثر آن شمار زیادی از تروریست ها کشته و چندین خودرو و جنگ افزار دشمن منهدم شد.نیروهای مردمی در ادامه به پاکسازی منطقه از وجود بمب های کارگذاشته شده از سوی تروریست ها دست زدند.

خبر دیگر این که نیروهای امنیتی ونیروهای داوطلب مردمی در مقابل تروریست های داعشی در حصیبه شرقی تا عمق مواضع دشم پیشروی کردند و توانستند 50 بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست ها را کشف و خنثی کنند. 10 منزل بمب گذاری شده نیز در عملیات پاکسازی شد.

یک منبع به الغدپرس گفت نیروهای یگان واکنش سریع پلیس فدرال عراق بیش از 600 متر به سمت عمق مواضع دشمن درحصیبه شرقی در استان الانبار پیشروی کردند .همچنین یک یگان دیگر از نیروهای پلیس فدرال و نیروهای داوطلب مردمی در یک عملیات منحصر به فرد، تروریست های تکفیری را از بخش تجاری حصیبه شرقی بیرون راندند و به طور کامل بر آن مسلط شدند.

موج نافرمانی و نارضایتی در داخل داعش پس از تلفات سنگین

سرکرده گروه تکفیری داعش در پی تلفات و خسارت های سنگینی که به این گروه در عملیات مستمر نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی عراق وارد شد، دست به تغییراتی در سرکردگان داعشی زده است .

بر اساس گزارش الغدپرس، گروه تروریستی داعش در برهه اخیر متحمل خسارت ها و تلفات سنگینی در نبردهای الانبار و بیجی شده است به طوری که شمار زیادی از سرکردگان این گروه در این نبردها به هلاکت رسیده اند و یا خیانت کرده اند.

این رسانه عراقی به نقل از منابعی در داخل گروه تروریستی داعش گزارش داد دستوراتی از ابوبکرالبغدادی سرکرده داعش صادر شده است که بر اساس آن تغییرات گسترده ای در اکثر رده های فرماندهی داخل گروه به ویژه در عراق برای جبران از دست رفتن بیشتر سرکردگان و خیانت برخی دیگر در نبردهای بیجی و الانبار صورت بگیرد.

به گفته این منابع، بیشتر سرکردگان نظامی و میدانی داعش در نبردهای اخیر به هلاکت رسیده اند که سبب کمبود شدید فرماندهان در داخل گروه شده است به طوری که این گروه به جبران این نقص و تعیین فرماندهان و امیران جدید روی آورده است.

این منابع افزودند شماری از فرماندهان و امیران داعش در نبردهای بیجی و الانبار خیانت کردند و بخشی دیگر از اجرای فرمان فرماندهان مافوق خود برای حمله و یا مقابله با حملات نیروهای عراقی سر باز زدند که سرکرده داعش را به برکناری و تعیین جانشین آنها وادار کرده است.

بر اساس این گزارش، حالتی از خفقان و نارضایتی در داخل گروه داعش به وجود آمده است به طوری که تروریست ها می گویند آنها می جنگند و خود را به خطر می اندازند و چندین ماه در میادین نبرد بدون استراحت باقی می مانند در حالی که سرکردگان و عناصر مافوق در شهرها می مانند و در جنگ ها مشارکت نمی کنند و از منازل مجلل و خودروهای مدل بالا و حقوق و مزایای بی حساب و کتاب برخوردار هستند و در ناز و نعمت غرق هستند.

بر اساس این گزارش، برخی تروریست های خارجی پس از آن که متوجه شدند که سرکردگان داعش، آنها را فریب داده اند شروع به ترک پنهانی عراق کرده اند، زیرا سرکردگان داعش به آنها وعده داده بودند که برای زندگی در سرزمین اسلام به زعم سرکردگان داعش آمده اند، اما بلافاصله آنها را برای جنگ وادار کرده اند و امیرانی هستند که ارتباطی با آنها ندارند و فقط ازغنایمی(اموالی که از مردم سرقت می کنند) که داعش به آن دست می یابد، بهره مند می شوند.

پاکسازی کامل صلاح الدین

خبر دیگر این که منابع امنیتی در استان صلاح الدین از پاکسازی کامل این استان از لوث تروریست های تکفیری خبر دادند.

به گزارش تسنیم به نقل از الغدپرس، حاکم الزاملی رئیس کمیته امنیتی و دفاعی استان صلاح الدین اعلام کرد استان صلاح الدین به طور کامل آزاد شده است و تنها برخی نقاط باقی مانده است که بقایای داعشی در آن مخفی شده اند و به زودی این نقاط هم از لوث داعشی ها پاکسازی خواهد شد.

الزاملی خاطر نشان کرد استان صلاح الدین الگویی برای همکاری با قوه مقننه است که سبب تسریع در روند آزادسازی این استان نسبت به استان های دیگر شده است.

هلاکت بزرگترین سرکردگان داعش در صلاح الدین

یک منبع مسئول در فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی در استان صلاح الدین از هلاکت بزرگترین سرکردگان گروه تروریستی داعش در این استان خبر داد.

اسامی سرکردگان به  هلاکت رسیده به این ترتیب است : موفق حویجه عیسی ابوسمیه، عزیز محمد احمد سعدون ملقب به عزیز محمد لیل و  حسن حویجه عیسی

این منبع خاطر نشان کرد یکی از رزمندگان شجاع عراقی تمام این سرکردگان داعشی را در حالی که سرگرم خوردن شام بودند در منطقه العیثه در شهرستان الشرقاط به هلاکت رساندند.

هلاکت هشت داعشی در شرق الرمادی

خبر دیگر این که در حمله جنگنده های ارتش، دو خودرو تروریست های داعشی در شرق الرمادی منهدم شد که بر اثر آن هشت تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

همچنین 15 تروریست داعشی از جمله یکی از سرکردگان آنها ملقب به فراس البدوی در حملات جنگنده های ارتش در غرب جزیره سامراء در جنوب صلاح الدین به هلاکت رسیدند.

یک منبع در فرماندهی عملیات صلاح الدین گفت جنگنده های ارتش، منزلی را که تروریست های داعشی در آن حضور داشتند در جزیره عین الفرس در غرب جزیره سامراء در جنوب صلاح الدین هدف قرار دادندکه به هلاکت 15 داعشی منجر شد.

انهدام هشت خودرو بمب گذاری شده جنایتکاران داعشی و خنثی سازی 199 بمب در غرب الانبار

یک منبع نظامی در فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه در استان الانبار اعلام کرد نیروهای امنیتی توانستند هشت خودرو بمب گذاری شده تروریست ها را منفجر و منهدم کنند و 40 موشک کاتیوشا را در یک عملیات نظامی در منطقه الصکره در غرب حدیثه به غنیمت بگیرند.

نیروهای امنیتی همچنین چهار منزل متعلق به تروریست ها را منهدم کردند و یک تک تیرانداز داعشی را در همان منطقه به هلاکت رساندند  و 199 بمب کارگذاشته شده را کشف و خنثی کردند.

هلاکت سرکرده داعشی ها در غرب الرمادی

خبر دیگر این که در حمله جنگنده های ارتش، یک مخفیگاه داعشی ها در غرب الرمادی منهدم شد که بر اثر آن سرکرده تروریست ها به نام مازن فواز العسافی به هلاکت رسید، مازن امیر داعش در این منطقه به شمار می رود.در این حمله بیش از 20 تروریست دیگر به هلاکت رسیدند.

یک منبع در فرماندهی عملیات استان الانبار هم از هلاکت سه تروریست داعشی و انهدام یک خودرو آنها در حصیبه شرقی خبر داد.

در حمله جنگنده های ارتش که با هماهنگی یگان واکنش سریع به یکی از مقرهای گروه تروریستی داعش در جنوب غربی شهر فلوجه انجام شد، 17 تروریست به هلاکت رسیدند.

روز شنبه نیز در مناطق مختلف عملیاتی، 79 تروریست داعشی به هلاکت رسیده بودند.