به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما "محمد خالد الهنوس" استاندار درعا خاطر نشان کرد وضع شهر درعا امن و  تحت کنترل است.
وی افزود گروه های تروریستی صبح امروز با انواع سلاح ها به شهر حمله کردند،‌اما به لطف مقاومت نیروهای ارتش، نیروهای امنیتی و شهروندان شریف نتوانستند وارد شهر یا حتی مناطق نزدیک به آن شوند.
الهنوس خاطر نشان کرد نیروهای ارتش و دیگر نیروهای مسلح، تلفات سنگینی به گروه های تروریستی وارد کردند که این گروه ها صبح امروز با انواع سلاح ها همچون خمپاره و موشک انداز و آن چه به توپخانه جهنم موسوم است،‌شهروندان بی دفاع، زیر ساخت ها، بیمارستان ها و مدارس را گلوله باران کردند.
الهنوس در خصوص جاده بین المللی هم تاکید کرد جاده دمشق به درعا تحت کنترل کامل ارتش سوریه است.
وی خاطر نشان کرد شهر درعا در برابر تروریسمی که از پنج سال پیش، سوریه را هدف قرار داده است، همچنان مقاومت می کند و سرنوشت تروریست ها، هلاکت به دست نیروهای مسلح و شهروندان شریف در درعا و تمام مناطق سوریه است.
استاندار درعا در ادامه گفت گروه های تروریستی از چند هفته پیش جنگ رسانه ای را با تمرکز بر استان درعا از طریق پخش شایعات نگران کننده به راه انداخته اند و از جمله زمان حمله به این شهر را با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و ترساندن آنها را مشخص کرده اند که این ترفند و شگرد در مناطق دیگر در گذشته هم اجرا شد.
کمال العتمه از مسئولان محلی در درعا هم تاکید کرد ارتش سوریه به وظیفه ملی خود در دفاع از شهر درعای مقاوم و مردم شریف آن ادامه می  دهد و تلفات و خسارت های سنگینی به تروریست ها وارد کرده است.
وی افزود ارتش سوریه با پشتیبانی گروه های دفاع مردمی، نبرد را به نفع مردم یکسره خواهد کرد و درس فداکاری و میهن پرستی به تروریست ها خواهد داد.
العتمه از مردم درعا خواست به صفوف ارتش بپیوندند و از ارتش در راه دفاع از سوریه در برابر دشمن اول و آخر آن یعنی رژیم صهیونیستی و مزدورانش حمایت کنند.
بر اساس این گزارش در حملات خمپاره ای و موشکی گروه های تروریستی مرتبط با رژیم اسرائیل و رژیم اردن به مناطق مسکونی شهر درعا، دست کم شش غیرنظامی کشته و 13 نفر دیگر زخمی شدند.
از سوی دیگر یک منبع در فرماندهی پلیس درعا تاکید کرد ادعای رسانه های حامی گروه های تروریستی که شریک این گروه ها در ریختن خون مردم سوریه هستند، مبنی بر سیطره گروه های تروریستی بر جاده درعا به دمشق کاملا بی پایه و اساس است و این جاده در کنترل کامل نیروهای ارتش قرار دارد.