پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- دکترعلیرضا رضاخواه- دولت ترکیه به دنبال انفجار 10 روز پیش در شهر سوروچ در جنوب کشور و کشته شدن 32 تن از جوانان چپ گرای کرد که برای جمع آوری کمک برای کوبانی گرد هم آمده بودند، به داعش اعلان جنگ داد. اما بعد از 10 روز منتقدان می گویند ترکیه به هیچ وجه علیه داعش نجنگیده است، نه تنها آنها تا به حال حتی یک گلوله هم به سوی داعش شلیک نکرده اند بلکه به این سیستم تروریستی کمک هم کرده است. این روزها کردهای سوریه در مرز با ترکیه شدیدا با نیروهای داعش در گیرند، این در حالی است که تانک های ترکیه نیز مواضع نیروهای کرد را گلوله باران می کنند. اردوغان به جای داعش در سوریه، کردها در عراق را هدف گرفته است. 

تا کنون 260 عضو پ ک ک در عراق کشته شده اند. بیش از هزار نفر نیز در داخل خاک ترکیه دستگیر شده اند. البته از حق نباید گذشت روزنامه حریت دیروز نوشت نیروهای امنیتی ترکیه  در آنکارا یک تندروی داغستانی که قصد پیوستن به داعش را داشته دستگیر کرده اند. جنگ ترکیه با داعش توهمی بیش نیست. 

بی جهت نیست که با وجود گذشت بیش از ده روز از عملیات ترکیه علیه داعش تا کنون یک تهدید ویا اظهار نظر رسمی از داعشی ها علیه مقامات آنکارا صورت نگرفته است.

اردوغان داعش