پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- حزب کارگزاران سازندگی تلاش خود را برای کسب محوریت اصلاح طلبان آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، حزب کارگزاران سازندگی با اولویت جریان‌سازی در شهرستان‌ها از مدیران دوران سازندگی و اصلاحات فعالیت همه جانبه خود را برای انتخابات مجلس آغاز نموده است. حزب کارگزاران سازندگی بنا دارد در مرداد ‌ماه همایشی یک روزه برگزار کند. 

بر پایه این خبر این همایش قرار است با عنوان گردهمایی استان‌ها به منظور آشنایی اولیه اعضاء با کارهای کلان تشکیلاتی و وحدت این مجموعه در تهران برگزار شود. پیش از این قرار بود گردهمایی استانی کارگزاران در فصل بهار برگزار شود که با تصمیم‌گیری اعضای شورای مرکزی حزب این برنامه قرار است در تابستان اجرایی شود.

براساس پیگیری‌های «پارس»، قرار است در این همایش با سخنرانی یک مسئول برجسته حامی دولت که نقش اثرگذاری در روند انتخابات 1392 داشته است و حضور برخی از دولتی‌ها آغاز خواهد شد. این درحالی است که چند ماه قبل اسحاق جهانگیری در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در کاخ سعدآباد درباره ویژگی‌های مثبت این حزب اظهار داشت: «اولین ویژگی آن کار حزبی قوی است. این حزب در این امر تجربیات خوبی دارد. دومین ویژگی هم ارتباط و نزدیکی آن به دولت است. کارگزاران تا پیش از این تلاش می کرد که نقش میانجی را در معادلات سیاسی ایفا کند. به نظر می رسد کارگزاران امسال باید این نقش را بیش از پیش ایفا کند، زیرا امسال سال انتخابات است، اگر مجلس خوبی شکل نگیرد کار دولت ناتمام خواهد بود. جهانگیری در ادامه گفت: «امروز اگر به سال 92 نگاه کنیم متوجه می شویم که در فروردین آن سال کجا بودیم و اکنون کجا هستیم. وضع چه بود و اکنون چه هست. سیاست خارجی ما در چه بحرانی به سر می برد و اکنون چه آرامشی دارد. من فقط جهت یادآوری شما را ارجاع می دهم به سخنان کاندیداهای ریاست جمهوری که عمدتا از میان اصولگرایان بودند. سخنان آنان را درباره وضعیت کشور یکبار دیگر مرور کنید که چه تصویر ناامید کننده ای از سالهای گذشته و عملکرد دولت پیشین ارایه می دادند.» معاون اول رییس جمهوری همچنین به همگرایی اصلاح طلبان در انتخابات سال 92 اشاره کرد و گفت: نتیجه آن همگرایی این بود که اصلاح طلبان به یک تفاهم مشترک در شورای مشورتی رسیدند. آقای دکتر عارف از رقابت ها کنار کشید و اصلاح طلبان منافع حزبی خود را کنار گذاشتند و یک شخصیت ملی را انتخاب کردند. نقش آقایان خاتمی و هاشمی بسیار موثر بود. هیچ کس نیز اعتراضی به این انتخاب نکرد. مهمترین پیام آن انتخابات نیز همین همگرایی بود.اکنون نیز نیاز به این کار داریم. باید به یک همگرایی بین اصلاح طلبان معتدل و اصولگرایان اصیل اندیشید. باید به دنبال یک مجلس معتدل بود. اگر هدف این باشد برای پیدا کردن کاندیداها به مشکل بر نمی‌خوریم. به همین دلیل می گویم که نقش کارگزاران مهم و موثر است. نباید گذاشت زاویه ای بوجود بیاید.»

گفتنی است آیت‌الله جنتی در همایش فرمانداران با تذکر به جهانگیری اظهار داشتند: «یکی از مسئولان چند وقت پیش اعلام کرد اگر مجلس را گرفتیم می‌توانیم در این جایگاه بمانیم و اگر نگرفتیم نمی‌توانیم بمانیم. این حرف خیلی معنای بدی دارد و به معنای دخالت در امر انتخابات است.»