به گزارش پارس، «طلال عبدالکریم»، فعال سعودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا درباره وضعیت اعتراضات ضد دولتی مردم منطقه نجران در جنوب غربی عربستان سعودی در حدود مرزی این کشور با یمن اظهار داشت:ده‌ها تن از اهالی شهر نجران جمعه گذشته پس از اقامه نماز جمعه به خیابان‌ها آمده و با سر دادن شعار ضد رژیم آل سعود خواستار توقف حملات وحشیانه عربستان علیه ملت یمن شدند.

وی افزود: تظاهرات‌کنندگان با حرکت به سوی یکی از پادگان‌های ارتش عربستان در نجران علیه ملک سلمان شاه سعودی شعار سر دادند، به گونه‌ای که با نزدیک شدن تظاهرات به پادگان شماری از نظامیان از بیم هجوم معترضان به داخل پادگان با خارج شدن از پادگان اقدام به شلیک تیر هوایی برای متفرق کردن آنها کردند.

فعال سعودی با اشاره به تظاهرات بی‌وقفه شهروندان نجرانی علیه رژیم سعودی در ایام عید فطر  گفت: این تظاهرات اعتراض افکار عمومی مردم عربستان به ادامه حملات و جنایات رژیم آل سعود در یمن است و مقامات سعودی باید به خواسته تظاهرات‌کنندگان گوش فراداده و به آن پاسخ بدهند.

عبدالکریم تاکید کرد:عربستان با قدرت مالی، سیاسی و رسانه‌ای خود و از طریق روابط بین المللی، جیزان و نجران دو منطقه مهم، حساس و نفت خیز یمن را از این کشور جدا کرده و به عربستان ملحق کرد، این دو منطقه در اصل متعلق به یمن است.