به گزارش پارس، سرلشگر «رائد شاکر جودت» فرمانده نیروهای پلیس فدرال در بیانیه ای اعلام کرد که تیم اطلاعات پلیس فدرال با همکاری و هماهنگی توپخانه صحرایی و هواپیماهای جنگی نیروی هوایی ارتش، موفق شدند آنچه به عنوان مقر فرماندهی عملیات داعش در شهر الرمادی مرکز استان الانبار شناخته می شود را منهدم کنند.

جودت همچنین اعلام کرد که طی این عملیات، ده ها تن از عناصر داعش کشته و زخمی شدند و 7 خودروی متعلق به آنها متلاشی گردید.

این در حالی است که ژنرال مارتین دمپسی رییس ستاد ارتش آمریکا که دیروز (یکشنبه) وارد عراق شد،گفت که عملیات بازپس گیری شهر الرمادی مرکز استان الانبار عراق از تروریست های داعش در آینده نزدیک شروع خواهد شد.

از سوی دیگر فرماندهی عملیات نینوا از کشته شدن 8 تروریست داعش در غرب سامرا خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس فدرال امروز (دوشنبه) حمله عناصر داعش به سامرا را دفع کردند و در پی درگیری با تروریست ها 8 تن را به هلاکت رسانده و خودروی حامل سلاح ها آنها را منهدم کردند.

ارتش عراق و نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) از چند هفته پیش عملیات سازماندهی شده را علیه تروریست های تکفیری داعش در استان الانبار و مناطق تحت اشغال آن، آغاز کرده اند و طی این عملیات شماری از تروریست ها را کشته یا به عقب رانده و مناطق بسیاری را بازپس گرفته اند. 

گروه تروریستی داعش از تابستان گذشته با حمایت برخی کشورهای منطقه بخش هایی از شمال عراق به ویژه الرمادی و شهر راهبردی موصل را اشغال کرده است.