به گزارش پارس به نقل از فارس، نبردی که رزمندگان مقاومت «حزب الله» علیه گروه تروریستی تکفیری «داعش» در مناطق شرقی لبنان انجام می‌دهند، موجب جذب طیف گسترده‌ و مختلفی از جریان‌های سیاسی در این کشور شده است.
این درحالی است که ناظران تاکید دارند که حضور این گروه‌ها و جریان‌های سیاسی به زودی تبدیل به پدیده‌ای فراگیر و همه گیر در لبنان می‌شود.

براساس گزارش شبکه خبری «المیادین» در کنار رزمندگان حزب الله که در مناطق شرقی لبنان درگیر مبارزه و نبرد با عناصر تکفیری وابسته به گروه «داعش» هستند، افرادی از جریان‌ها و نیروهای سیاسی ملی‌گرا و چپگرا و حتی برخی از گروه‌های راستگرا هم مشاهده می‌شوند که دارای دیدگاه و موضع سیاسی کاملا متفاوتی با حزب الله هستند.

به این ترتیب اختلافات و شکاف‌هایی که برخی از کشورهای منطقه از آن رنج می‌برند و موجب ایجاد شکاف و تشدید اختلافات در آنها شده است، هم اکنون در لبنان موجب نزدیکی جریان‌های سیاسی مختلف و کنار نهادن اختلافات موجود بین آنها شده است.

مشارکت گروه‌های مختلف از طیف‌های مختلف سیاسی در کنار حزب الله نشان از مسئولیت پذیری تمام لبنانی‌ها از هر طیف و مشرب سیاسی جهت کمک به ارتش ملی این کشور برای مقابله با خطرهایی است که فراتر قدرت و توان ارتش‌ها و دولت‌هاست و بالطبع خطرهایی وجودی هستند که برای مقابله با آنها نیاز به مشارکت مردمی است.

نمونه چنین مشارکتی را در عراق نیز می‌توان مشاهده کرد، زمانی که گروه‌های داوطلب مردمی و عشایر عراقی برای کمک به ارتش و نیروهای مسلح این کشور در مقابله با گروه‌ تروریستی تکفیری داعش ملحق شدند.

این حضور مشارکت می‌تواند،‌ در لبنان سرآغاز تحولی بزرگ تحت عنوان مقاومت مردمی باشد و به الگوی برای بهره برداری از سوی دیگر کشورها و ملت‌های منطقه تبدیل شود.