به گزارش پارس به نقل از فارس، از صبح امروز (دوشنبه) صدها تن از عناصر تروریستی موسوم به «جیش الفتح» که اغلب تابعیت خارجی دارند به شکلی گسترده  از سه محور به دو شهرک شیعه نشین الفوعه و کفریا در استان «ادلب» حمله کردند.

گروه «جیش‌ الفتح» مدتی پیش از ائتلاف گروه جبهه النصره با احرار الشام و چندین گروهک کوچک دیگر تشکیل شد تا بتواند تأثیرگذاری بیشتری در شمال سوریه داشته باشد، هماهنگی عربستان، قطر و ترکیه در تشکیل این گروه بیشترین تأثیر را داشته است.

محاصره دو شهرک الفوعه و کفریا چندین ماه است که شدیدتر شده و تروریست‌ها از رسیدن هرگونه مواد غذایی به شهر جلوگیری می‌کنند.

به گزارش فارس، تروریست‌ها در محور اول از سمت «رام حمدان» با حملات موشکی و توپخانه‌ای مردم این دو شهرک را هدف قرار دادند که 3 تن از شهروندان زخمی شدند.

عناصر جیش‌ الفتح در محور دوم، حملات زمینی خود را از سمت منطقه مباب «الهوای» و مزارع «بروما» آغاز کردند و با دهها تانک به این دوشهرک هجوم آوردند.

در محور سوم، تروریست‌ها از سمت منطقه دیر الزغب در نزدیکی منطقه بنش» در جنوب الفوعه به شدت حملات خود علیه مواضع نیروهای دفاع مردمی افزودند.

تروریست‌ها همچنین از صبح امروز تاکنون 187 خمپاره به پاسگاه «دیرالزغب» در الفوعه شلیک کردند که در نتیجه این حملات 7 تن از نیروهای‌های مردمی مجروح شدند.

 با وجود این که تروریست‌ها از محورهای محتلف دو شهرک شیعه نشین الفوعه و کفریا را گلوله باران می‌کنند، نیروهای مردمی همچنان با قدرت به مقاومت ادامه می دهند و توانسته‌اند تعدادی از تروریست‌ها را از پای در آورند.

از سوی دیگر جنگنده‌های ارتش سوریه نیز مواضع تروریست‌ها را در مناطق بنش، سرمین، طعوم و تفتناز برای کاهش فشار حملات به الفوعه و کفریا مورد هدف قرار دادند.

درگیری‌ها در اطراف دو شهرک به صورت پراکنده ادامه دارد و نیروهای مردمی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

منابع میدانی در دو شهرک الفوعه و کفریا در حالی از افزایش حملات خمپاره‌ای خبر می‌دهند که گزارش‌ها حاکیست تروریست‌ها بعد از عقب‌نشینی ابتدایی، خود را برای حملات گسترده آماده می‌کنند.