به گزارش پارس به نقل از فارس جلسه امروز هیأت دولت در حالی برگزار شد که وزرای اقتصاد کابینه تدبیر و امید یکی پس از دیگری به میان خبرنگاران آمدند و خبر از رفع تحریم‌ها و گشایش در اقتصاد کشور دادند؛ جلسه‌ای که حیاط پاستور را با حاشیه‌هایی همراه کرد که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

*و اما ظریف...مرد این روزهای دولت یازدهم، او که این چند روز سخنانش در صدر رسانه‌های جهان قرار گرفته است پس از خداحافظی با هتل کوبورگ هنوز بوی توافق می‌دهد؛ ظریف اما امروز ترجیح داد تا همکارانش شروع به سخن گفتن کنند و فقط از دور برای با لبخند همیشگی‌اش برای خبرنگاران دست تکان داد.

*اما مردان اقتصادی دولت یازدهم یکی پس از دیگری به میان خبرنگاران آمدند و طیب‌نیا از زمینه مناسب برای اصلاحات اقتصادی، زنگنه از صادرات 500 هزار بشکه نفت، آخوندی از دستاوردهای خوب در حوزه حمل و نقل و نعمت‌زاده از افزایش حجم مبادلات پس از رفع تحریم‌ها خبر دادند؛ البته طیب‌نیا که در رأس وزرای اقتصادی قرار دارد گفت که فقط برداشته شدن تحریم‌ها همه مشکلات کشور را حل نمی‌کند.

*آقای سخنگو هم امروز حضورش برای خبرنگارن کمی متفاوت بود چراکه مدت‌هاست نشست‌های وی دیگر در حیاط پاستور برگزار نمی‌شود در ابتدای سخنانش از شهدای هسته‌ای تقدیر کرد؛ وی همچنین تأکید کرد بعد از آزاد شدن منابع مالی در نتیجه رفع تحریم‌ها همچنان سیاست صرفه جویی هزینه‌های جاری را ادامه می‌دهیم.

*«18 نماینده استان فارس استعفا دادند» خبری که به سرعت در رسانه ها منتشر شد؛ ماجرا از آنجا شروع شد که وزارت کشور محمدعلی افشانی را برای استانداری فارس به هیأت دولت پیشنهاد داد اما نمایندگان استان مخالف وی بودند و امروز نوبخت از انتخاب افشانی به عنوان استاندار فارس خبر داد البته آقای سخنگو که کمی با تأخبر این خبر را اعلام کرده بود گفت: سخن از جمع‌بندی مذاکرات و رفتن در این فضا موجب این امر شد.

*پس از وزرای اقتصادی نوبت به معاون پارلمانی رئیس‌جمهور رسید او به میان خبرنگاران آمد و اظهار امیدواری کرد که بین نمایندگان و استاندار همکاری به وجود آید.

*اما حال و هوای پاستور پس از مذاکرات هسته‌ای پای کشورهای خارجی را هم به میان آورد؛ آخوندی از مذذاکره با شرکت‌های بزرگ‌ هواپیمایی در فرانسه گفت و وزیر نفت حضور یک هیات بلندپایه از آلمان به ایران معاون صدر اعظم آلمان خبر داد.

*«خبری از جیره‌بندی آب نیست» چیت‌چیان ضمن درخواست از مردم کشورمان هم از آنها خواست در مصرف آب صرفه‌جویی کنند البته شاید این خبر ذهن آدم را به دورتنی می‌برد که روحانی گفت آب خوردن ما هم به تحریم‌ها مرتبط است.

*مصطفی پورمحمدی، الهام امین‌زاده، معصومه ابتکار، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، علی‌اکبر صالحی، سیدمحمود علوی و علی ربیعی نیز دیگر وزرا و معاونینی بود که امروز در حیاط پاستور حضور داشتند.