به گزارش پارس به نقل از فارس، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که ساعتی قبل وارد هتل پله کوبورگ شهر وین شد، دیداری کوتاه با علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران داشت.

پیش از این فابیوس وزیر خارجه فرانسه که به میان خبرنگاران آمده بود با اعلام امیدواریش به حصول نتیجه، گفته بود که قرار است با آمانو دیدار کند.

یوکیا آمانو در دو هفته اخیر چندین بار و برای اولین بار به هتل پله کوبورگ آمد و با وزرای خارجه حاضر به رایزنی پرداخت. آمانو یازدهم تیر ماه نیز در سفر به تهران با حسن روحانی رئیس جمهور و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

آمانو ابراز امیدواری کرد که موضوع پی‌ام‌دی تا پایان سالجاری حل شود.

علی‌اکبر صالحی از 9 تیر ماه در وین حضور دارد و از آن زمان تاکنون سا‌عت‌ها رایزنی با ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا داشت و در برخی از مذاکرات دوجانبه ظریف و کری نیز حضور یافت.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در آخرین اظهارنظری که در خصوص مذاکرات هسته‌ای در وین داشته است عنوان کرده که مذاکرات فنی عملا پایان یافته است.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای در راستای نگارش برنامه جامع اقدام مشترک از 27 خرداد ماه در سطح معاونان در جریان است و از ششم تیر ماه و پس از حضور وزرا این مذاکرات کماکان ادامه دارد.

قرار است تا ساعتی دیگر نیز سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به جمع وزرای حاضر در مذاکرات بپیوندد.