به گزارش پارس به نقل از ایرنا، متن بیانیه های صادر شده از سوی احزاب بدین شرح است : 

**حزب موتلفه اسلامی : سرنوشت قطعی رژیم صهیونیستی نابودی کامل است

حزب موتلفه اسلامی در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس بر لزوم ابراز انزجاز از وجود غده سرطانی اسرائیل در قلب دنیای اسلام تاکید کرد.

دراین بیانیه بر هوشمندی امام(ره) در نامگذاری روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان تاکید شده و آمده است:بدون شک سرنوشت رژیم منحوس صهیونیستی جز نابودی نخواهد بود و قدس شریف آزاد خواهد گشت و بزرگداشت این روز نشان از دشمن شناسی مسلمانان دارد که بار دیگر انزجار خود را از رژیم جعلی صهیونیستی به رخ جهانیان خواهند کشید.

این بیانیه می افزاید: روز جهانی قدس نه تنها روز ملت مظلوم فلسطین بلکه روز همه مظلومین عالم و روز حمایت از اسلام عزیز است، روزی که مستضعفان و محرومان خشم خود را از سیاست های استکباری صهیونیست ها و همدستانشان نشان می دهد.

حزب موتلفه اسلامی روز قدس را روز مقاومت نامید و ادامه داد: ملت غیور ایران اسلامی نیز اینبار نه تنها حمایت و همبستگی خود با مردم مظلوم فلسطین را نشان خواهند داد بلکه بار دیگر به سردمداران استکبار جهانی خواهند گفت که تا پای جان در دفاع از ارزشها و اصول انقلاب اسلامی ایستاده اند و با عزت و قدرت راه انقلاب را ادامه خواهد داد.

** دعوت حزب مردمی اصلاحات برای راهپیمایی روز قدس 

حزب مردمی اصلاحات هم در بیانیه ای آورده است: امروز و در حالی که جهان ، شاهد بیداری اسلامی ملت های آزاده با الهام از آموزه های انقلاب اسلامی ایران است بیش از هر زمان دیگری دوراندیشی معمار کبیر انقلاب بر همگان آشکار می گردد و در این میان ، روز جهانی قدس میراثی گرانبها از آن پیر فرزانه است.

این بیانیه می افزاید: استقبال جهانیان به ویژه مسلمانان از روز جهانی قدس و برپایی یک همایش بزرگ تاریخی در سراسر عالم، به منزله اعلام موضع واحد و یکپارچه مردم جهان، نه فقط علیه دولت جعلی و غاصب اسراییل بلکه وضعیت و شرایط حاکم بر جهان، یعنی سیطره ی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مشتی صهیونیست بر ارکان قدرت نظام سلطه است.

این بیانیه می افزید: همه ی دست اندازی ها، جنگ ها، کشتارهای وحشتناک، بحران و ناامنی های کنونی در ممالک اسلامی از حاشیه های خلیج فارس تا شاخ آفریقا با هدف گسترش سیطره ی صهیونیسم از یک سو و استیصال کارگزاران و فرمانروایان صهیونی نظام سلطه در برابر امواج بیداری جهانی و انفعال آن ها در مقابل نقطه ی کانونی پیچ بزرگ تاریخی، یعنی ایران اسلامی است.

حزب مردمی اصلاحات در ادامه آورده است: اعمال سیاست های ضدانسانی، فشار، تحریم، تهدید، جنگ روانی و تبلیغاتی تا مذاکره و گفت وگو با ایران اسلامی، از یک طرف نشانه ی اقتدار و عظمت گفتمان انقلاب اسلامی و از طرف دیگر هراس و وحشت غارتگران صهیونیست از شکوفایی تمدن اسلامی به پرچمداری ایران است.

این بیانیه تصریح می کند: اکنون ، امت اسلامی ثمره دلنشین انقلاب اسلامی ایران را در تمام عرصه های جهانی با تمام وجود احساس می کنند و باعث غرور و سرفرازی ماست که میراث دار انقلابی هستیم که مایه الهام تمامی ملت های آزاده جهان است.

**مجمع اسلامی کارکنان بانکها: سرانجام آزادی قدس شریف رقم خواهد خورد 

مجمع اسلامی کارکنان بانکها هم در بیانیه ای با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در طی سالهای اشغالگری، شهادت یک نوجوان فلسطینی به دست ایادی رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرد.

در بیانیه این حزب آمده است: مقاومت، صبر، پایمردی و اتحاد سرانجام نتیجه خواهد داد و قدس شریف از چنگال استبداد رژیم جعلی اسراییل آزاد می شود.

مجمع اسلامی کارکنان بانکها روز قدس سال 1394 را ویژه دانست و بر لزوم وحدت تمامی مسلمین در مقابل استبداد و ظلم تاکید کرد.

این بیانیه می افزاید : روز قدس امسال در حالی برگزار می شود که رژیم عربستان سعودی هم دست از کشتار بی گناهان یمنی بر نداشته و همه مسلمانان در کنار فریاد مرگ بر اسراییل باید خواستار پایان کشتار مردم یمن باشند.