به گزارش پارس به نقل از مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه درجلسه تفسیر قرآن سوره محمد (ص) در مهدیه مشهد در جمع روزه داران گفت: موضوع انرژی هسته ای ایران تنها دستاویزی در دست غربی ها برای ایجاد آشوب در منطقه و براندازی نظام اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از انجا که دین اسلام مانعی برای زورگویی و در مقام عمل سد راه استکبار برای چپاول ملت های مظلوم است لذا استکبار جهانی این موضوع را بر نتابیده و در صدد مقابله با دین اسلام است.

وی افزود: در دین اسلام آموزه های دینی همواره بر حمایت از مظلوم و ستادندن حقوق مظلوم از ظالم تاکید دارد و لذا این رفتار با رفتار ددمنشانه و زورگویانه غربی ها در تضاد است.   

وی بیان کرد: در حال حاضر هم چون سال های دفاع مقدس تمامی قدرت‌های استکباری جمع شده‌اند و با حمایت از گروه های مختلف و ایجاد جنگ و درگیری در صدد حذف شیعیان بر آمده اند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: از همین رو استکبار سعی می کند تکفیری پرورش داده و از آنها حمایت کند چون تکفیری ها نقطه مقابل ولایت حضرت علی (ع) بوده و آمریکا برای ضربه زدن به دین اسلام آز آنها بهره می برد.

وی با انتقاد از سیاست یک بام و دو هوای امریکایی ها بیان کرد: شما می بینید که در نماز جمعه یک کشور اسلامی و شهر مقدس مدینه و مکه نماز جمعه ای با حضور میلون ها نفر برگزار می شود اما چون خطیب آن در خطبه نخست تنها به بازگو کردن مسائل اخلاقی اکتفا کرده و خطبه دوم  را نیز تنها به دعا خواندن می گذراند لذا آمریکایی ها بر آن لبخند می زنند.

وی افزود: این در حالی است که یک نماز جمعه ایران در شهرستان ها با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر هم به دلیل واقع بینانه مطرح کردن مسائل روز مورد تحلیل و بررسی غربی ها قرار می گیرد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در نماز جمعه باید مردم را در جریان امور قرار داد  افزود: غربی ها سیاستی را که با منافع آنها در تضاد باشند نمی پذیرند و لذا یکی از دلایل دشمنی آمریکا با ایرانی ها و همچنین دستورات اسلام همان روحیه استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و استکبار است.

 رضای خدا به اقدامات ما پایان خوش می بخشد

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هر اقدامی و در هر حوزه ای باید برای رضای خدا باشد بیان کرد: بسیاری از افراد در عرصه‌های نظامی و سیاسی به مقابله دشمن می‌روند اما چون نیت آنها رضای خدا نبوده و تنها به منافع خود می‌اندیشند اقدامات آنها هیچ نتیجه‌ای ندارد.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: هر فردی برای منافع مادی خود وارد کارهای خدایی شود در حد شرک به خدا عمل کرده و کسانی که کار خدا را برای غیر خدا انجام دهند شرک انجام داده‌اند و این بدتر از گناه است.

وی تاکید کرد: بدون انگیزه خدایی و برخورداری از ایمان در هیچ هدفی نمی توان به مقصود رسید.