به گزارش پارس ، مهر به نقل از اسپوتنیک خبر داد، خالد بلحاج معاون رئیس جمهوری فراری و مخلوع یمن اعلام کرده است که دولت فراری این کشور قصد دارد به منطقه ای ویژه که برای بازگشت آنها آماده شده، بازگردد.

از اوایل ژانویه سال جاری میلادی (دی ماه گذشته) و بدنبال درگیری های سنگین بین نیروهای انصار الله و دولت فراری یمن، نیروهای وابسته به انصار الله قسمت اعظم این کشور از جمله شهر صنعا پایتخت یمن را به کنترل خود در آورده اند.

خالد بحاح مدعی شده است که دولت فراری یمن به زودی به این کشور بازخواهد گشت. وی خاطرنشان کرده است که این بازگشت به صورت تدریجی خواهد بود. بر این اساس در حال حاضر تعدادی از مقامات ارشد وزارت دفاع به این کشور بازگشته اند.

وی افزوده است: سایر وزرای دولت در تبعید یمن منتظر هستند تا سیگنالی از سوی مقامات نظامی برای بازگشت به آنها داده شود تا آنها به هرجایی که برای آنها آماده شده، بازگردند. این در حالی است که در ماه فوریه که عبدربه منصور هادی از یمن گریخت، نیروهای انصار الله خواستار بازگشت خالد بلحاج و کابینه اش بر سر کارهای خود شدند اما آنها این پیشنهاد را رد کردند.

از ماه مارس نیز دولت عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی از کشورهای عربی و با حمایت آمریکا بر فراز یمن منطقه پرواز ممنوع ایجاد کرده و هر روز مردم یمن را بمباران می کند.