به گزارش پارس به نقل از ایسنا جان کری وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری که عصر روز چهارشنبه مقابل هتل کوبورگ انجام داد با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت:اگر به مذاکرات وین نگاه کنیم، متوجه می شویم این نکته حایز اهمیت است که وضعیت می تواند تغییر کند.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات هسته ای در وین ادامه داد:خیلی سخت کار می‌کنیم و پیشرفت‌هایی حاصل شده،ولی هنوز چیزی مشخص نیست.

وی درباره روابط آمریکا و کوبا نیز تصریح کرد:مواضع شخصی اوباما بود که موجب تغییر سیاست تنش با کوبا شد. سیاستی که کارساز نبود و نیاز به تغییر داشت. رهبران دو کشور معتقدند که باید به آینده نگاه کرد و نباید در گذشته باقی بمانیم.

کری درباره بازگشایی سفارت کشورش در کوبا که این کنفرانس خبری به مناسبت این اقدام برگزار شده بود، دگرگونی در روابط واشنگتن هاوانا را الگوی خوبی برای تغییر در موضوعات مورد مناقشه دانست و سپس این گونه نتیجه گرفت که وضعیت در مورد ایران هم می تواند تغییر کند.

در دسامبر 2014 میلادی، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود را برای از سرگیری روابط سیاسی با کوبا اعلام کرد. 16 ژانویه 2015، آمریکا بازنگری قوانین مربوط به تسهیل سیاست های تجاری و سفر با کوبا را آغاز کرده است.آمریکا از سال 1961 میلادی تحریم های زیادی را علیه دولت کوبا اعمال کرده است.

در این کنفرانس خبری جان کری رسما از سرگیری روابط دیپلماتیک با کوبا و بازگشایی سفارت خانه را اعلام کرد و گفت که این تابستان برای بازگشایی سفارت به کوبا می رود و این اولین سفر یک وزیر خارجه آمریکا از سال 1945 است.

وی گفت که «این قدم مهمی است» و تاکید کرد: هم چنان اختلاف نظرهای شدید بر سر حقوق بشر، دموکراسی و مسایل مربوط به این مسایل داریم.

به گزارش ایسنا، طی هفته جاری این اولین حضور جان کری مقابل رسانه های گروهی مختلفی است که برای پوشش مذاکرات هسته ای به وین آمده و در مقابل هتل کوبورگ مستقر هستند.