به گزارش پارس،روزنامه گاردین نوشت:  مقام‌های وزارت کشور عربستان از این پروژه به عنوان "تلاشی برای گسترش و ترویج وهابیت در این کشور" نام برده‌اند. وهابیت فرقه‌ای است که دیدگاه‌های افراطی درباره حقوق زنان و اقلیت‌ها دارد و علاوه بر این جنبه‌های تهدید کننده‌ای دارد که مخالف روح لیبرال و پیشرفت‌های دموکراتیک در قرن بیست و یکم است.
 
این سند بدون تاریخ، طبق اعلام ویکی لیکس متعلق به سفارت عربستان در دهلی نو است و حاوی لیست نهادها و مراکز هندی است که برای دریافت کمک‌ مالی درخواست داده‌اند. در این سند آمده است که دولت ریاض خودش به کمک مالی به 9 نهاد در ایالات مختلف هند از جمله اوتارپرادش، بنگال غربی، کرالا و ماهاراشتارا وعده داده بود.
 
عربستان وعده داد که 5 / 2 میلیون ریال عربستان سعودی به یک مرکز امارات اسلامی در کرالا اهدا کنند. آنها همچنین وعده دادند تا یک میلیون ریال عربستان به مرکز اسلامی رفاه در کرالا کمک کند. همچنین وعده داده شد تا 75 هزار ریال عربستان به دو موسسه مختلف در اوتارپراداش اعطا شود.
 
ویکی لیکس همچنین اسنادی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد دبیر سازمان جنجالی "لیگ جهانی مسلمین" در عربستان برای احداث مراکز وهابیت در هند از دولت درخواست کرده است.