به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمد فرهادی وزیر‌علوم، تحقیقات و فناوری با قبول استعفای احمد اکبری، فتح الله مضطر‌زاده را به عنوان معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران منصوب کرد.

در حکم ابلاغی مضطر زاده آمده است: امیدوارم با فضل الهی و سعی و اهتمام در بهره‌برداری از همه ظرفیت‌های علمی و اداری و امکانات سازمان مذکور شاهد دستیابی به اهداف  و سیاست‌ها و تحقق برنامه‌های تقدیمی به مجلس شورای اسلامی از جمله پیوند یافته‌های آموزش‌عالی با نیازهای حوزه کاربردی و فناوری کشور و در راستای چشم‌انداز توسعه علمی کشور باشیم. انتظار دارد با ابتکار و خلاقیت ،آفرینش طرح‌های نو در تقویت و اعتلای فضای علمی و تحقیقاتی و فناوری سازمان و فراهم سازی بستر استفاده بهینه از منابع و امکانات پژوهشی در تحقیقات هدفمند و متناسب سازی پژوهش ها با نیازهای عمومی کشور و ساماندهی اولویت‌های تحقیقاتی مطابق اسناد راهبردی نظام تحقیقاتی و پژوهش و فناوری کشور گام‌های موثری بردارید.

درحکم صادره وزیر علوم تاکید شده است‌: بایسته است با پیروی از آموزه‌های اسلامی ، مبانی علمی ، راهبردهای دولت تدبیر و امید در عرصه فناوری  با  جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب نظران عرصه علم و فناوری، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری  و  نقش آفرینی آن در اقتصاد دانش بنیان و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ایفا نمائید.

فتح الله مضطرزاده استاد دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اس و از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دانشگاه گیلان، معاونت پژوهشی‌دانشگاه شهید بهشتی، معاونت دانشگاه تربیت مدرس، ریاست پژوهشگاه مواد و انرژی، معاونت پژوهشی وزارت فرهنگ و آموزش‌عالی، ریاست کمیسیون صنعت شورای پژوهش‌های علمی کشور و ریاست انجمن شیمی و مهندسی شیمی ایران اشاره کرد.

وزیر علوم در نامه جداگانه‌ای از زحمات احمد اکبری در طول تصدی ریاست سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران قدردانی کرد.