به گزارش پارس به نقل از رسانه های خبری فلسطین، محمود عباس به جنبش حماس تا روز سه شنبه مهلت داد تا موافقت خود را برای پیوستن به دولت وحدت ملی جدید اعلام کند و در غیر این صورت تعدیل وزرا در دولت فعلی «رامی حمدالله» را انجام خواهد داد.
عباس در این باره گفت: هیچ مانعی برای تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت همه وجود ندارد به شرط آنکه برنامه سیاسی آن، برنامه ما باشد و تمامی وزرا به آن پایبند باشند.
در همین رابطه "سامی ابوزهری" سخنگوی حماس روز گذشته گفت که عزام احمد با موسی ابومرزوق تماس گرفت و او نیز موضع حماس در قبال تشکیل دولت جدید فلسطین را به احمد ابلاغ کرد.»
ابوزهری تصریح کرد: موضع حماس که در قالب بیانیه توضیحی منتشر شد، نشان می دهد که مرجعیت تشکیل دولت جدید کادر رهبری سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" است، نه کمیته اجرایی این سازمان.
این جنبش طی بیانیه ای خاطر نشان کرد که «در سایه اخبار منتشر شده درباره مامور شدن عزام احمد از سوی کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" برای رایزنی به منظور تشکیل دولت جدید به جای دولت وفاق ملی که قرار است استعفا دهد، ما در جنبش حماس تاکید می کنیم که کمیته اجرایی ساف مسئول تشکیل دولت نیست، بلکه باید کادر رهبری موقت ساف برای بررسی تمامی مسائل آشتی ملی تشکیل جلسه دهد.»
این جنبش از گروه های فلسطینی امضا کننده توافق آشتی قاهره خواست با شرکت در جلسات گفت وگوی فراگیر، زمینه اجرای توافقات صورت گرفته در قالب توافق مذکور و در راس آنها بحث تشکیل دولت وحدت ملی را فراهم آورند.
حماس خاطر نشان کرده است که دولت جدید باید مسئول اجرای مسئولیت های دولت وفاق ملی باشد و برنامه سیاسی نداشته باشد و این همان چیزی است که در توافق آشتی هم بر آن تاکید شده بود.
این جنبش همچنین تاکید کرده است که دولت جدید باید قبل از آغاز به کار خود از پارلمان فلسطین رای اعتماد بگیرد.
در پایان بیانیه آمده است که دولت آتی باید هر چه سریعتر مشکلات کارمندان دولتی را بدون هیچ گونه شرط و شروطی حل و فصل کند.
جبهه خلق: تشکیل دولت وحدت فلسطین در آینده نزدیک بعید است
جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد که تشکیل دولت وحدت ملی در آینده نزدیک در صورت عدم دستیابی به یک برنامه سیاسی واحد، بعید است.
این جبهه فعال سازی کادر رهبری یکپارچه سازمان آزادی بخش فلسطین به منظور بررسی تشکیل دولت وحدت ملی را خواستار شد.
در بیانیه این جنبش آمده است: فعال سازی کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین ضروری است و اولین قضیه ای که باید مورد بررسی قرار دهد موضوع دولت و برنامه های آن است.
این جبهه نشست کادر رهبری در قاهره و یا پایتخت هر کشور عربی به منظور حل مسائل ملت فلسطین را خواستار شد.
سفر عزام الاحمد به قاهره برای بررسی آشتی ملی
عزام الاحمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و مسئول پرونده آشتی فلسطینیان در سفری دو روزه از طریق اردن عازم مصر شد.
منابع آگاه گفتند که عزام الاحمد در این سفر در برخی از برنامه های اتحادیه عرب مشارکت کرده و با تعدادی از مسئولان ارشد مصر به منظور پیگیری پرونده آشتی فلسطینیان و تشکیل دولت وحدت ملی و فعال سازی نقش مصر در پرونده آشتی فلسطینیان دیدار خواهد کرد.
مسئولان ناوگان آزادی: آماده مقابله با هر گونه رفتار رژیم صهیونیستی هستیم
مسئولان ناوگان آزادی غزه احتمال می دهند کشتی سوئدی ماریان که در حال حرکت به سمت نوار غزه است، شامگاه امروز یکشنبه یا صبح فردا دوشنبه به غزه برسد.
شرکت کنندگان در ناوگان آزادی 3 اعلام کردند که تعیین زمان رسیدن ناوگان آزادی به غزه بستگی به وضعیت دریا و آب و هوا دارد؛ چرا که کشتی ماریان یک کشتی ماهیگیری است و مشخص نیست که آیا این کشتی منتظر دو کشتی دیگر که از سواحل یونان حرکت کرده اند، می ماند یا نه.
گزارش های خبری دیروز شنبه حاکی از این بود که دو کشتی ناوگان آزادی به درخواست مراجع یونانی مجبور به بازگشت به سواحل این کشور شده اند، اما به احتمال زیاد این دو کشتی دوباره به راه افتاده اند تا به کشتی ماریان ملحق شوند. هنوز مشخص نیست که این کشتی ها با هم به سواحل غزه خواهند رسید، یا هر کدام جداگانه وارد این منطقه می شوند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی هم خود را برای ممانعت از رسیدن کشتی های مذکور به غزه آماده کرده است. احتمال می رود که کشتی دیگری نیز به 3 کشتی قبلی ناوگان آزادی اضافه شود.
مسئولان ناوگان آزادی اعلام کرده بودند که به خاطر مشکل فنی پیش آمده در موتور یکی از کشتی ها که احتمال می رود عمدی بوده باشد، این کشتی نتوانست همراه کشتی های دیگر به سمت غزه حرکت کند و در سواحل یونان باقی ماند تا پس از رفع نقص حرکت خود را آغاز کند. این اتفاق باعث شد که 3 نفر از شرکت کنندگان در ناوگان آزادی 3 که در این کشتی حضور داشتند، به کشتی ماریان منتقل شوند تا از دیگر اعضای کاروان عقب نمانند و با کشتی اول خود را به غزه برسانند.
این سه نفر: منصف مرزوقی رئیس جمهور سابق تونس، باسل غطاس عضو کنست صهیونیستی و اوهاد حامو خبرنگار شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی بودند که با یک قایق تندرو خود را به کشتی ماریان رساندند. مسئولان ناوگان آزادی 3 از دولت تونس و جامعه بین المللی و در راس آن سازمان ملل خواسته اند که از مرزوقی محافظت کنند و اجازه وارد شدن هیچ گونه آسیبی به وی و دیگر اعضای این کاروان را ندهند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دکتر مازن کحیل رئیس کمپین اروپایی لغو محاصره غزه نیز خاطر نشان کرد که کشتی ماریان در آب های بین المللی در حال حرکت است و هیچ مانعی نمی تواند مانع از سفر آن شود. کحیل تصریح کرد که مرزوقی به همراه 10 نفر از فعالان صلح و خدمه کشتی در داخل کشتی ماریان حضور دارند و هدف اصلی همه آنها رسیدن به غزه با وجود مشکلات فراوان و متعدد است و اعضای کاروان سعی در رساندن پیام پیروزی "انسانیت" به جهانیان و درخواست آنها برای تلاش در راستای لغو محاصره غزه را دارند که بیش از یک و نیم میلیون شهروند فلسطینی در آنجا با مرگ تدریجی دست و پنجه نرم می کنند.
وی افزود شرکت کنندگان در ناوگان آزادی خود را برای تمامی سناریوهای احتمالی آماده کرده اند و در صورت حمله نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به این کشتی، از هر گونه اقدام خشونت بار یا درگیری با سربازان ارتش صهیونیستی خودداری خواهند کرد.
اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای آزادسازی شیخ عدنان پیش از عید فطر
برخی منابع در رام الله از اعمال فشار تشکیلات خودگردان فلسطین بر رژیم صهیونیستی برای آزادسازی شیخ خضر عدنان که از 55 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است، خبر دادند.
منابع صهیونیستی گفتند که مسئولان رژیم صهیونیستی پس از گذشت 55 روز از اعتصاب غذای شیخ عدنان به خانواده وی اجازه داده اند تا با وی ملاقات نمایند.
عدنان در این ملاقات به خانواده اش تاکید کرد که تا تحقق آزادی و یا شهادت دست از اعتصاب غذا برنمی دارد با وجود اینکه حال وی نیز بسیار وخیم است و در بیمارستان «اساف هروفیه» اسرائیل بستری است.
هیئت های حقوقی و نهاد امور اسرا و باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرده اند که وضعیت عدنان به شدت وخیم است.
این در حالی است که روز گذشته همسر شیخ عدنان هر گونه دستیابی طرف فلسطینی به توافق با رژیم صهیونیستی برای آزادی همسرش را تکذیب کرد.
از سوی دیگر جواد بولس مدیر بخش حقوقی باشگاه اسیر فلسطینی گفت که تا کنون به هیچ توافقی با مسئولان رژیم صهیونیستی در خصوص قضیه خضر عدنان دست نیافته ایم.
نیروهای رژیم اشغالگر در تاریخ 8/7/2014 خضر عدنان را بازداشت کردند.
عدنان 37 ساله آغازگر نبرد «شکم های خالی» در زندان های رژیم صهیونیستی است و در سال 2011 پس از گذشت بیش از 66 روز از اعتصاب غذای وی مسئولان این رژیم مجبور شدند او را آزاد کنند.
نظامیان صهیونیست تعدادی از نوجوانان قدس را بازداشت کردند
نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته و بامداد امروز یکشنبه در ادامه بازداشت فلسطینیان، تعدادی از نوجوانان را در محله های شهر قدس اشغالی بازداشت و آنها را به مراکز بازجویی و تحقیق قدس ارجاع دادند.
بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی پس از یورش به منزل خانواده یک نوجوان 14 ساله در حی بیت حنینا واقع در شمال قدس و نیز منزل یک نوجوان 13 ساله دیگر در منطقه باب العامود، آنها را بازداشت کردند.
شب گذشته نیز دو نوجوان از ساکنان اردوگاه شعفاط واقع در مرکز قدس اشغالی را بازداشت کرده و پیش از ارجاع آنها به یکی از مراکز بازجویی آنها را مورد ضرب و شتم قراردادند.
بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر به تعدادی از منازل شهروندان در منطقه سویح واقع در محله رأس العامود در جنوب مسجدالاقصی یورش برده و تعدادی از کودکان و نوجوانان را بازداشت کردند.
آغاز مرحله جدید یهودی سازی غرب مسجد الاقصی
رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه مرحله جدیدی از یهودی سازی غرب مسجد الاقصی را آغاز کرد.
اشغالگران صهیونیست به منظور اجرای پروژه مرکز یهودی "بیت شتراوس" شروع به خاک برداری از منطقه جسر قنطره کردند.
ساخت این مرکز موجب تخریب آثار باستانی اسلامی منطقه جسر قنطره می شود و زمینه را برای یهودی سازی کامل این منطقه فراهم می سازد.
مرکز بیت شتراوس در یک منطقه تاریخی معروف احداث می گردد، این منطقه در غرب مسجد الاقصی و در نزدیکی دیوار براق قرار دارد و شامل ده ها ساختمان و املاک و مستغلات تاریخی و موقوفات اسلامی باشد.
قرار است در چارچوب اجرای پروژه یهودی مرکز بیت شتراوس صدها واحد سرویس بهداشتی، یک معبد، یک مرکز تلمودی، چندین آمفی تئاتر، یک کلانتری، چندین تاسیسات اداری و تالار پذیرایی احداث گردد.
موسسه موقوفات و میراث الاقصی بیش از دو سال پیش با ارائه چندین نقشه و سند و مدرک از جزییات این طرح شوم پرده برداشت.  
مانور رژیم صهیونیستی در حومه غزه
ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اجرای مانور نظامی به مدت یک هفته در مناطق اطراف غزه را آغاز کرد.
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در جریان اجرای مانورها تحرکات زیاد خودروهای نظامی و نیز نیروهای ارتش در این منطقه را شاهد خواهیم بود.
سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اجرای این مانور در راستای برنامه آموزش نیروها در سال 2015 است و هدف از آن نیز آمادگی این نیروهاست.
بررسی بازسازی نوار غزه در دیدار رامی حمد الله با ملادینوف
«رامی حمد الله» نخست وزیر دولت فلسطین در دیدار با «نیکولای ملادینوف» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه راهکارهای تسریع در روند بازسازی ویرانه های نوار غزه و هماهنگی برای تسهیل در واردات مصالح ساختمانی به غزه به خصوص در چارچوب سازوکار جدید وزارت مسکن جهت بازسازی خانه های ویران شده را بررسی کرد.
وی در این دیدار که در رام الله برگزار شد، ملادینوف را در جریان تحولات روند سیاسی و اقتصادی قرار داد و از جامعه جهانی خواست تا رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند و به این ترتیب دولت فلسطین بتواند به وظایف خود در پاسخ به نیازهای شهروندان به خصوص در مناطق ج و قدس شرقی عمل نماید.