به گزارش پارس به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش رسانه‌های عراقی، اخیرا هیاتی از عشایر اهل سنت از استان الانبار که دست به خیزش و قیام علیه باندهای تروریستی داعش زده اند، به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است.
یک عضو این هیات به پایگاه خبری المعلومه گفته است سفر به ایران، موفقیت آمیز و ثمربخش بود، زیرا جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای تجهیز عشایر قیام کرده علیه تروریست‌های الانبار در این استان به سلاح و تجهیزات نظامی از طریق دولت عراق اعلام کرده است.
به گفته این عضو هیات که خواست نامش فاش نشود، هیاتی متشکل از 14 شیخ عشایر استان الانبار به ایران سفر کردند و با برخی مقامات سیاسی و نظامی و همچنین مراجع دینی در این کشور دیدار کردند.
وی اعلام کرد، مسئولان ایرانی در این دیدارها، در جریان گزارش مفصلی از حوادث و رخدادهای فاجعه بار استان الانبار در سایه عملیات کشتار و ارعاب و کوچاندن مردم از سوی تروریست‌های داعش قرار گرفتند.
به گفته عضو هیات عشایر اهل سنت استان الانبار که به ایران سفر کرده بود، ایران قول داد عشایر را به سلاح و تجهیزات نظامی به شرطی که زیر نظر مستقیم دولت مرکزی عراق باشد، مجهز کند.
این منبع تصریح کرد، سفر هیات عشایر الانبار به ایران برای درخواست کمک تسلیحاتی صورت گرفت، زیرا روند مجهز شدن عشایری که با تروریست‌های داعش می‌جنگند، به کُندی صورت می‌گیرد.