پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- دکتر صالح زماني- ديدار اخير وزير خارجه فرانسه با نتانياهو درباره از سرگيري مذاکرات صلح با فلسطينيان نکات قابل تاملي دارد. 

با توجه به موارد افشا شده در جزئيات اين ديدار، نتانياهو صريحا هرگونه طرح بين المللي براي پايان دادن به درگيري ها و اختلافات با فلسطيني ها را قاطعانه رد کرده است. 

از طرفي جدال تشکيلات خودگردان با حماس بر سر دولت آينده فلسطيني نقطه اميد ديگر اين روزهاي نتانياهواست چرا که او اولين کسي خواهد بود که از اين اختلاف بهره مند مي شود. 

اما مهم ترين تکيه گاه نتانياهو پس از انتخابات پارلماني مربوط به تغيير راهبرد نرم اين رژيم در مواجهه با مسئله فلسطين است.

 او اخيرا دريافته است که ظاهرا امنيت اسرائيل از طرق ديگري هم تامين خواهد شد و آن هم دامن زدن غير مستقيم به درگيري و آشوب در منطقه است. 

حضور داعش و النصره به عنوان دو کانون بحران ساز در منطقه تنها به معني به فراموشي سپردن مسئله فلسطين در جهان اسلام خواهد بود. 

اين موضوع پنهاني نيست که اسرائيل در تقويت تروريسم در منطقه به طور فعالانه با برخي کشورهاي ديگر منطقه مشارکت دارد. 

اين مشارکت هم مي تواند امنيت را به اراضي تحت اشغال اين رژيم بر گرداند و هم مسئله فلسطين به عنوان جراحت تاريخي بر پيکره جهان اسلام را از اذهان عمومي بزدايد.