به گزارش پارس به نقل از رسانه های خبری فلسطین، «احمد العوری» در یک کنفرانس خبری که در مرکز رسانه ای وطن در رام الله با مشارکت عیسی قراقع رئیس نهاد رسیدگی به امور اسرا و آزادگان و قدوره فارس رئیس باشگاه اسیر فلسطین و نیز پدر شیخ خضر عدنان برگزار شد، گفت که شهادت عدنان خط قرمزی است که نمی توان در برابر آن سکوت کرد.
وی افزود که در صورت شهادت عدنان، آتش بس با رژیم صهیونیستی منحل می شود.
«قدوره فارس» رئیس باشگاه اسیر فلسطینی روز گذشته ضمن تکذیب خبر شهادت عدنان که از 49 روز پیش اعتصاب غذا کرده است، تاکید کرد که حال وی به شدت وخیم است و از تمامی طیف های ملت فلسطین خواست تا برای یاری این اسیر فلسطینی دست به اقدامی بزنند.
وی اشاره کرد که اگر این وضعیت به همین منوال ادامه یابد، احتمال شهادت عدنان تا چند روز آینده وجود دارد.
پیش از این شیخ عدنان در پیامی از طریق وکلای خود اعلام کرده بود که زندانبانان صهیونیست دست و پای وی را بسته اند و وی در طول شبانه روز تحت کنترل با دوربین مدار بسته قرار دارد و آنها همچنین از ملاقات عدنان با خانواده خود و دریافت نامه از خانواده اش ممانعت می کنند.
عدنان از عدم توانایی برای حرکت و ایستادن، کاهش وزن، افت فشار خون و قند خون و نیز سرگیجه رنج می برد.
نیروهای رژیم اشغالگر در تاریخ 8/7/2014 خضر عدنان را بازداشت کردند.
عدنان 37 ساله آغازگر نبرد «شکم های خالی» در زندان های رژیم صهیونیستی است و در سال 2011 پس از گذشت بیش از 66 روز از اعتصاب غذای وی مسئولان این رژیم مجبور شدند او را آزاد کنند.
ابومرزوق: طرح صلح فرانسه مردود است
عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" با طرح صلح فرانسه به شدت مخالفت کرد و درباره پذیرش آن در شورای امنیت هشدار داد.
"موسی ابومرزوق" امروز دوشنبه تاکید کرد که اقدام پاریس در زمینه به جریان انداختن مجدد طرح صلح و حضور لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در منطقه حامل یک پیام است و آن هم مراجعه به شورای امنیت در سطحی پایین تر. 
وی یادآور شد: به جریان انداختن مجدد طرح صلح فرانسه در همان سطحی که در گذشته رد شد، عاقلانه نیست و هیچ فرصتی برای شورای امنیت جهت پذیرش آن ایجاد نمی کند. 
وی نسبت به تداوم اظهارات در مورد مشخصات کشور فلسطین وعده داده شده و بی توجهی به سیاست های یهودی سازی در قدس و شهرک سازی در کرانه باختری و تلاش های توطئه آمیز رژیم صهیونیستی در زمینه تضییع حقوق حقه ملت فلسطین؛ به ویژه حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین شان ابراز تعجب کرد.
رژیم صهیونیستی بازداشت «خالده جرار» را تمدید کرد
دادگاه نظامی رژیم اشغالگر در زندان عوفر بازداشت «خالده جرار» نماینده پارلمانی فلسطین را تا اطلاع ثانوی بدون تعیین زمان برگزاری جلسه آینده، تمدید کرد.
جلسه دادگاه صبح امروز دوشنبه با حضور تعدادی از نمایندگان کشورهای اروپایی، موسسات حقوق بشر و تعدادی از روزنامه نگاران و نمایندگان رسانه های خبری به منظور رسیدگی به لایحه اتهامات خالده جرار تشکیل شد.
حماس: دشمن در پی ایجاد رعب و وحشت میان شرکت کنندگان در ناوگان آزادی3 است
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که تهدیدات دشمن صهیونیستی در خصوص جلوگیری از ورود ناوگان آزادی 3 به باریکه غزه، تلاشی نافرجام برای ایجاد رعب و وحشت میان شرکت کنندگان در این ناوگان است.
جنبش حماس امروز دوشنبه در بیانیه ای تصریح کرد که تهدیدات رژیم صهیونیستی تلاشی از سوی این رژیم به منظور جلوگیری از اطلاع جهانیان از جنایت های آن علیه ملت فلسطین به ویژه مردم غزه است. وی تلاش های شرکت کنندگان در این ناوگان برای لغو محاصره غزه را ستود.
سامی ابوزهری از شرکت کنندگان در این ناوگان خواست عزم خود را برای ورود به باریکه غزه جزم کنند و اعتنایی به تهدیدات دشمن صهیونیستی نداشته باشند، زیرا مردم غزه بی صبرانه چشم انتظار آنان هستند تا هم محاصره این باریکه شکسته شود و هم صدای مظلومیت آنان به جهانیان رسانده شود.
از سوی دیگر، شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی شب گذشته فاش کرد که مقامات این رژیم به ارتش دستور داده اند تا مانع از رسیدن ناوگان آزادی 3 به باریکه غزه شوند.
این در حالی است که نظامیان رژیم صهیونیستی ماه می سال 2010 به کشتی مرمره ترکیه یکی از کشتی های ناوگان آزادی 1 در آب های غزه حمله کرده و 10 شهروند ترک تبار را به شهادت رسانده و 50 نفر دیگر را هم مجروح کردند. این ناوگان به منظور لغو محاصره غزه راهی این منطقه شده بود و فعالانی از سراسر دنیا در آن مشارکت داشتند.