به گزارش پارس به نقل از حریت دیلی، آنکارا به کردهای شمال سوریه درباره تغییر بافت جمعیتی شمال سوریه هشدار داده و اعلام کرد ترکیه عبور از خط قرمزهای خود را تحمل نخواهد کرد.

در پی کنترل شهر تل ابیض در شمال سوریه توسط نیروهای کرد سوریه و عقب راندن داعش از این شهر، منابع خبری از نشست های زیاد امنتی مقامات آنکارا در این خصوص خبر دادند.

گزارش نشست های دو هفته گذشته در وزارت خارجه ترکیه که یک نسخه از آن در اختیار روزنامه حریت  قرار گرفته است نشان از تاکید ترکیه بر مقابله با گروه تروریستی داعش دارد.

در عین حال در این گزارش به کردهای شمال سوریه هشدار داده شده است تا از تغییر بافت جمعیتی مناطقی که تحت کنترل می گیرند خودداری کنند.

ترکیه نیروهای کرد را متهم به  بیرون راندن ترکمن ها و اعراب مناطقی می کند که به کنترل خود در می آورند.

با توجه به فضاسازی رسانه های نزدیک به حزب حاکم ترکیه در روزهای اخیر درباره فشار کردها به ترکمن های شمال سوریه، برخی کارشناسان از زمینه سازی دولت ترکیه برای مداخله نظامی در سورریه خبر می دهند.

به اعتقاد کارشناسان شواهد تاریخی مداخلات نظامی ترکیه در قبرس و عراق نشان می دهد که بهترین راه توجیه مداخله نظامی در سوریه در نزد افکار عمومی مردم ترکیه پرداختن به مشکلات ترکمن های سوریه است.