افشای یک سند از کمک ویژه رژیم سعودی به سه مزدور شاخص خود در عراق یعنی ایاد علاوی، اسامه النجیفی و طارق الهاشمی(که به جرم حمایت از تروریسم از عراق گریخته است) پرده برداشته است.
بر اساس این سند که در پایگاه خبری المسله منتشر شده است، رژیم سعودی سه مزدور خود، علاوی، النجیفی و الهاشمی را با شش هزار روادید حج به صورت سری مورد حمایت قرار داده است.
البته این سند تصریح می کند که موضوع روادید حج اختصاص یافته به ایاد علاوی، در داخل عراق  فاش می شود که این رسوایی، علاوی را در تنگنا قرار می دهد که سبب می شود تا رژیم سعودی برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی، به صورت رسمی ادعا کند که سهمیه حجاج عراق را افزایش داده و اینگونه القا شود که افزایش تعداد حجاج در نتیجه درخواست مقامات عراق مبنی بر افزایش آن صورت گرفته است.
سند منتشر شده در پایگاه المسله، در راستای اسناد فاش شده از سوی سایت ویکی لیکس صورت گرفته است که نشان می دهد عربستان با هماهنگی سیاستمداران مزدور خود، مساله افزایش تعداد حجاجج را برای اهداف سیاسی به  خدمت گرفته است این در حالی است که رژیم سعودی همواره ادعا کرده است که با استفاده از حج برای هر گونه اهداف سیاسی یا دامن زدن به مسائل طایفه ای مخالف است.
سند فاش شده نشان می دهد که سهمیه حج عراق، 31 هزار و 466 نفر است و بغداد خواستار افزایش فقط دو هزار حاجی شده و وزارت حج سعودی هم با این درخواست موافقت نکرده است.
بر اساس این سند فاش شده، رژیم سعودی که درخواست رسمی عراق(دولت منتخب عراق) برای افزایش تعداد حجاج عراقی را نپذیرفته است، شش هزار روادید حج به صورت کاملا سری و محرمانه به سیاستمداران وابسته به خود برای تجلیل از آنها به سبب اجرای سیاست های سعودی و ترویج دیدگاه ها و مواضع سعودی در داخل عراق اهدا کرده است.
این سند به موافقت مقام عالی سعودی برای اعطای شش هزار رواید حج به صورت کاملا سری به سه شخصیت عراقی شامل ایاد علاوی، طارق الهاشمی و اسامه النجیفی به  مقدار دو هزار روادید برای هر یک از آنها  اشاره می کند.
این سند تصریح می کند خبر روادید اختصاص یافته به ایاد علاوی در داخل عراق لو می رود که این مساله وی را به تنگنا می اندازد و به همین سبب مقامات سعودی برای کمک به مزدور خود و رهایی وی از این تنگنا، ادعا می کنند تعداد حجاج عراقی را رسما افزایش داده اند. آنها با این افزایش ضمن پوشش رسوایی به وجود آمده این گونه القا کردند که افزایش حجاج در راستای خواسته عراقی ها برای افزایش تعداد حجاجشان بوده است.
سایت ویکی لیکس اخیرا اسناد زیادی درباره فعالیت های ویرانگر و خرابکارانه و فتنه گرانه رژیم آل سعود در کشورهای منطقه به ویژه در عراق را منتشر کرده است.
المسله به نقل از یک تحلیلگر عراقی می نویسد مساله ارتباط برخی شخصیت های عراقی با عربستان سعودی و تلاش آنها برای اجرای سیاست های سعودی در عراق تازگی ندارد، اما مساله شرم آور در این سند این است که این سیاستمداران یعنی علاوی، اسامه النجیفی و طارق الهاشمی برای تقویت نفوذ سیاسی خود از طریق افزایش تعداد حجاج تلاش می کنند و این سیاستمداران و سعودی از حج برای اهداف سیاسی سوء استفاده می کنند که یک مساله غیر اخلاقی و بر خلاف عرف سیاسی و روابط دیپلماتیک میان کشورها به شمار می رود.
برخی اسناد ویکی لیکس فاش کرده است که برخی از مقامات وسیاستمداران عراقی(وابسته به اقلیت) در حالی که خواهان حمایت سعودی بوده اند، همزمان با تقویت روابط عراق و ایران هم مخالفت می کرده اند.
کمک گرفتن برخی سیاستمداران عراقی از کشورهای خارجی برای تقویت نفوذ و جایگاه خود، بحث و جنجال گسترده ای در عراق به وجود آورده است.
به سبب ارتباطات مشکوک برخی سیاستمداران عراقی با طرف های خارجی، میزان دخالت های خارجی در امور عراق هم افزایش یافته است که سبب شده است برخی از این طرف ها، شروط خود را صحنه سیاسی عراق تحمیل کرده و سبب نقض حاکمیت ملی عراق از سوی این طرف ها شده است.
خاطر نشان می شود ایاد علاوی، اسامه النجیفی و به ویژه طارق الهاشمی به موضع گیری خصمانه علیه حامی واقعی ملت عراق یعنی جمهوری اسلامی ایران معروف هستند.علاوی اخیرا در مصاحبه با رسانه های ضد عراقی، اتهامات بی اساسی را علیه ایران مطرح کرده و مدعی مانع تراشی تهران در برابر روند آشتی ملی عراق شده بود. این در حالی است که مقامات بلندپایه عراق به ویژه فواد معصوم  رئیس جمهور این کشور به صراحت از حمایت های ایران از عراق در نبرد با تروریست های تکفیری بعثی تقدیر کرده اند. حیدرالعبادی نخست وزیر عراق هم اخیرا با سفر به تهران، بار دیگر از این حمایت ها تقدیر کرد.

 

1394040117011929555534210