به گزارش پارس به نقل از فارس ، وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی پیش از دیدار با مقامات اروپایی خواستار رویکرد قوی و متوازن ناتو در قبال روسیه شد.

اشتون کارتر که قرار است روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل شرکت کند، در اظهاراتی به موضوع اختلافات غربی‌ها با روسیه پرداخت.

به گزارش آسوشیتدپرس، وزیر دفاع آمریکا که قرار است امروز دوشنبه در برلین با مقامات آلمانی دیدار کند، در اظهاراتی به خبرنگاران همراهش در هواپیمای اعزامی از واشنگتن گفت که آمریکا حتی به دنبال جنگ سرد با روسیه نیست چه برسد به یک جنگ گرم.

کارتر با ابراز تردید درباره تغییر رفتار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در قبال اوکراین گفت: «آمریکا به این چشم انداز خود ادامه می‌دهد که شاید روسیه البته نه تحت زعامت ولادیمیر پوتین و شاید در آینده به مسیر رو به جلو بازگردد و نه اینکه مسیر رو به عقب را انتخاب کند».

در گزارش این خبرگزاری آمریکایی با اشاره به اظهارات کارتر درباره نیاز به مسکو در مذاکرات هسته‌ای ایران، آمده است: «رئیس پنتاگون همچنین گفت که او بر رویکرد متوازن آمریکا تاکید دارد که بر مبنای آن باید توانایی نظامی اروپا توسعه و تقویت یابد تا در برابر اقدامات نظامی روسیه بازدارندگی ایجاد کند. البته در همان زمان، متحدان ناتو به مسکو در جنگ با تروریسم و توافق هسته‌ای ایران نیاز دارند».