به گزارش پارس به نقل از فارس‌‌‌‌، دولت یونان در زمینه بحران این کشور، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان را مسئول می‌داند. «گیانیس واروفاکیس» وزیر دارایی یونان با اشاره به نشست ویژه مقامات اروپایی برای حل این بحران، در مطلبی که روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه» آن را منتشر کرد نوشت که مرکل روز دوشنبه در برابر انتخابی سرنوشت‌ساز قرار دارد. وی می‌تواند برای توافقی محترمانه اقدام کند یا اینکه دولت یونان را از اتحادیه اروپا اخراج کند.

یونان اعلام کرده است در صورتی که تا آخر ماه ژوئن با پرداخت کمکی به ارزش 7.2 میلیارد یورو به این کشور موافقت نشود، اعلام ورشکستگی خواهد کرد. این در حالی است که آتن باید تا آن زمان 1.6 میلیارد یورو به صندوق بین‌‌المللی پول پرداخت کند.

این روزنامه آلمانی همچنین اطلاعاتی در دست دارد که بنابر آن کمیسیون اروپایی روز پنجشنبه برنامه دیگری برای اصلاحات در اختیار خواهد گذاشت. با این حال در بروکسل بر این تاکید شده که هر روز پیشنهاد جدیدی مطرح نخواهد کرد.

«مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپا به دولت یونان درباره خروج از منطقه یورو هشدار داده است. وی نیز به فرانکفورترآلگماینه گفت که با خروج یونان از منطقه یورو این کشور نمی‌تواند بدهی‌های خود را بپردازد اما انتظار می‌رود که کمک‌های اروپایی‌ها همچنان به یونان ادامه داشته باشد. «زیگمار گابریل» رئیس حزب سوسیال‌دموکرات آلمان هم خروج یونان از اتحادیه اروپا را پیامی مرگبار دانسته است.

در پی بی‌نتیجه بودن نشست روز پنجشنبه مقامات اروپایی برای حل بحران یونان، قرار شد فردا نشست دیگری به همین منظور برگزار شود.