به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در اظهارنظرهای کارشناسان و صاحب نظران کشور برخی دغدغه‌های نسبت به ورود لجام گسیخته کالاهای خارجی پس از حصول توافق نهایی میان ایران و گروه ۱+۵ مطرح شده است، که این نگرانی در حوزه تجهیزات پزشکی بسیار پُررنگ‌تر است.

در این رابطه سید حسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره رخدادهای که طی چند روز آینده و پس از ۱۰ تیر و در صورت حصول توافق نهایی میان ایران و گروه ۱+۵ که به کاهش تحریم‌ها منجر شود، نگرانی‌های از سرایز شدن و ورود تجهیزات پزشکی خارجی بی رویه به ایران وجود دارد، عنوان کرد: خیر، البته نه در حوزه پزشکی بلکه در دیگر حوزه‌ها نیز براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس جمهور و بخشنامه ای که معاون اول رئیس جمهوری داشتند این مسئله رخ نخواهد داد.

هاشمی در ادامه عنوان کرد: البته همه این موارد مبنا است برای دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات؛ و مردم هم خواهند دید که این اتفاق {واردات بی رویه تجهیزات پزشکی خارجی به ایران} نخواهد افتاد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: براین اساس در این مورد {واردات} هم دولت پایبند است؛ مجلس نیز پایبند است و این مسائل {واردات بی رویه تجهیزات پزشکی خارجی به ایران} بیشتر گمانه زنی‌های است که مبنای درستی نیز ندارد.