به گزارش پارس به نقل از تسنيم، منابع سیاسی اعلام کردند که هیئت ریاض در مذاکرات ژنو برای هیئت صنعاء شرط گذاشت که هر گونه آتش بس باید با قبول مشروعیت عبد ربه منصور هادی همراه باشد.
دور اول نشست مذاکرات ژنو در خصوص بحران یمن عصر روز جمعه به پایان رسید در حالی که اعضای هیئت اعزامی گروه‌های داخلی یمن از نقش آلمان و اتحادیه اروپا در تخریب مذاکرات سخن می‌گویند.
بر اساس این گزارش هیئت گروه‌های داخلی یمن با بسته پیشنهادی سازمان ملل متشکل از 7 بند موافقت نکردند. این بسته پیشنهادی شامل قطعنامه 2216 سازمان ملل مبنی بر عقب‌نشینی از شهرها نیز می‌شود.
«عادل شجاع» عضو هیئت اعزامی گروه‌های داخلی یمن در این خصوص گفت که ما یک بسته پیشنهادی به سازمان ملل داده بودیم و انتظار داشتیم که مورد بررسی قرار گیرد ولی با دیدن یک بسته دیگر با شرایطی متفاوت غافلگیر شدیم. آنها با این بسته پیشنهادی می‌خواهند که ارتش از شهرها عقب نشینی بکند و حملات به یمن ادامه پیدا کند.
عادل شجاع گفت که بسته پیشنهادی قصد داشت تا به تجاوز عربستان به یمن مشروعیت ببخشد.
وی افزود: سفیر آلمان و اتحادیه اروپا برای ما پیام‌های تهدیدی را فرستادند که یا این شرایط را قبول می‌کنید یا اینکه باید عواقب آن را بپذیرید.
شجاع  گفت: نحوه برخورد با هیئت اعزامی از یمن مانند یک هیئت غیر قانونی بود و اجازه ورود به مقر سازمان ملل را نداشت.
وی با اشاره به کارشکنی های عربستان و نقش منفی سازمان ملل در مذاکرات ژنو گفت: فردا ژنو را بعد از دریافت ویزاهای خود  ترک می‌کنیم ولی از نقش سازمان ملل بیم داریم.
ریاض یاسین وزیر خارجه دولت مستعفی یمن اعلام کرد که هنوز به هیچ توافقی دست پیدا نکرده ایم و این پایان راه نخواهد بود.