به گزارش پارس ، ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تصویب اولویت برای بررسی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانند در این طرح مغایرتی با مواد NPT بیابند.

وی با اشاره به حقوق اعضای آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای از جمله جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تحریم‌ها علیه ما غیرقانونی و ظالمانه بوده است و نمایندگان مجلس به حق در این طرح تصریح داشته‌اند که تحریم‌ها پس از اجرای توافق باید به صورت یکجا لغو شود.

آقامحمدی با اشاره به اینکه غربی‌ها مدعی‌اند باید ابتدا از غیرنظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران مطلع شده سپس تحریم‌ها را لغو کنند، گفت: همه تأسیسات هسته‌ای ما زیر نظر آژانس و تحت نظارت دوربین‌های آنهاست و نمی‌توانند در این زمینه بهانه‌جویی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر پافشاری جمهوری اسلامی ایران بر همه حقوق خود در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، خاطرنشان کرد: طبق قانون اساسی توافقات و مقاوله‌نامه‌ها باید در مجلس تصویب شود، بنابراین طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای موضوع جدیدی مطرح نکرده بلکه بر همان حقوق بدیهی کشورمان تصریح دارد.