به گزارش پارس به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری به مسائل مختلف از جمله مذاکرات هسته‌ای پرداخت.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و احتمال تمدید آن گفت که این کشور همچنین متعهد به رسیدن به توافق تا پایان ژوئن و ضرب‌الاجل است.

وی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران تاکید کرد که موضع آمریکا درباره اینکه متعهد به رسیدن به توافق خوب است و موضع آمریکا در این زمینه تغییری نکرده است.

وی همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به اظهارات اخیر جان کری درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران هم گفت که موضع واشنگتن در این زمینه تغییری نکرده و این سخنان به معنای کنار گذاشتن کامل این موضوع نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تاخیر در انتشار گزارش سالیانه حقوق بشر این وزارتخانه پرسید که جان کربی پاسخ داد که این موضوع هیچ ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای ایران ندارد.

خبرنگاری درباره سفر نخست‌وزیر عراق به تهران و دیدار با مقامات ایرانی سوال کرد و واکنش وزارت خارجه آمریکا را سوال کرد که سخنگوی دستگاه دیپلماسی واشنگتن گفت که حیدر العبادی رئیس یک دولت مستقل است که به یک کشور دیگر که همسایه آن است، سفر کرده است.

«جان کربی» گفت که ایران و عراق مرز طولانی دارند و دولت العبادی در راستای منافع مشترک این کشور درصدد سفر به یک کشور همسایه عراق است و این تنها سفر وی به کشورهای منطقه نبوده است. از نظر ما سفر به کشورهای منطقه احتمالا می‌تواند سیاست عاقلانه‌تری باشد.