به گزارش پارس به نقل از رويترز، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) لایحه‌ای را رد کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا را موظف می‌کرد تمامی نظامیان آمریکایی را ظرف یک ماه از عراق خارج کند.

مجلس نمایندگان آمریکا با 288 رأی مخالف در مقابل 139 رأی موافق، قطعنامه همزمان را رد کردند. این قطعنامه اوباما را ملزم می‌کرد ظرف 30 روز از زمان تصویب قطعنامه یا تا پایان سال 2015 در صورتیکه دولت اوباما تشخیص می‌داد که خروج نیروها در یک بازه زمانی 30 روزه ایمن نیست، تمامی نظامیان آمریکایی را از عراق و سوریه خارج کند.

رأی موافق شامل رأی 120 نماینده دموکرات و 19 نماینده جمهوری‌خواه می‌شد و این در حالی بود که رأی «نه» شامل رأی 222 نماینده جمهوری‌خواه و 66 رأی دموکرات‌ها می‌شد.

لایحه مذکور توسط «جیم مک گاورن» از ایالت ماساچوست و «باربارا لی» از ایالت کالیفرنیا، نمایندگان دموکرات و همچنین «والتر جونز» نماینده جمهوری‌خواه ایالت کارولینای شمالی ارائه شده بود.

این نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا می‌گویند که امیدوار بودند که معرفی این لایحه به بحث‌های وسیع‌تر در خصوص مجوز رسمی استفاده از نیروی نظامی برای کمپین علیه تکفیری‌های داعش در عراق و سوریه منجر می‌شد.

اوباما حملات هوایی علیه تکفیری‌های داعش را در آگوست سال گذشته میلادی آغاز کرد اما نمایندگان کنگره هنوز درباره مجوز درگیری‌ نظامی بحث و رأی‌گیری نکرده‌اند.

نگرانی‌ها در کنگره درباره مأموریت آمریکا در 10 ژوئن بعد از آن تشدید شد که اوباما دستور استقرار 450 نظامی آمریکا در عراق برای مشاوره و کمک به نیروهای عراقی را صادر کرد و این تعداد نظامی علاوه بر سه هزار و 100 نظامی آمریکایی هستند که در عراق مستقر می‌باشند.

طبق این گزارش، در حال حاضر هیچ نظامی آمریکایی در سوریه حضور ندارند.