به گزارش پارس به نقل از تسنيم، منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده گفتند به دنبال انتشار خبر جاسوسی از هتل محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای که با اعتراض دولت ایران از طریق ارسال یادداشت‌های رسمی به دولت‌های اتریش و سوئیس روبرو شد و در جلسات مذاکراتی نیز توسط هیات کشورمان مطرح گردید، دولت اتریش تدابیر احتیاطی گسترده‌ای برای مقابله با جاسوسی از هتل کوبورگ اتخاذ کرده است.
از جمله، پیش از ورود معاونین به وین، تیم‌های تخصصی پلیس وین جستجو‌های خاص برای کشف ابزار های شنود و استراق سمع در هتل کوبورگ را آغاز کرده‌اند.
شرکت امنیتی کاسپر‌اسکای، یکی از بزرگترین شرکت‌های نرم‌افزاری در حوزه امنیت سایبری، اعلام کرد سه هتل میزبان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 هدف ویروسی قرار گرفته‌اند که به نظر می‌رسد توسط جاسوسان اسرائیلی استفاده می‌شدند.
چهار شنبه گذشته وال‌استریت ژورنال گزارش داد زمانی که این شرکت امنیتی، سال گذشته میلادی، متوجه شد توسط ویروسی که اعتقاد بر این است  جاسوسان اسرائیلی آن را مورد استفاده قرار می‌دهند، هک شده است، سعی کرد اماکن دیگری را که هدف قرار گرفته‌اند شناسایی کند. این شرکت میلیون‌ها رایانه را در سراسر جهان مورد بررسی قرار داده متوجه شد سه هتل لوکس در اروپا نیز مورد حمله قرار گرفته‌اند. هیچ هتل دیگری تحت حمله قرار نگرفته بود.
مسئولین کاسپراسکای در تحقیقاتی که برای کشف ارتباط بین این هتل‌ها انجام دادند متوجه شدند که هر سه هتل در گذشته محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 بوده‌اند.
این ویروس نسخه‌ بهبودیافته ویروسی به‌نام «دوقو» (Duqu) بود که برای اولین بار توسط کاسپراسکای در سال 2011 کشف شد. مقامات کنونی و سابق آمریکا و بسیاری از کارشناسان امنیت سایبری بر این باور هستند که دوقو برای انجام پیچیده‌ترین عملیات‌ جمع‌آوری اطلاعات توسط رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گرفت.