به گزارش پارس به نقل از تایمز اسرائیل، زیپی لیونی، وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی و عضو کنست که در یک اجلاس بین‌المللی در شهر لندن شرکت کرده بود به منظور جلوگیری از بازداشت به جرم جنایات جنگی مجبور به استفاده از خلا حقوقی شد.
فعالان ضد صهیونیست خواستار صدور حکم بازداشت لیونی که به عنوان وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 2008-2009 نوار غزه مشغول به کار بود شده بودند.
در سال 2009 و پیش از سفر لیونی یک دادگاه بریتانیایی حکمی را در ارتباط با جرایم جنگی ارتش رژیم صهیونیستی در جریان مناقشه 21 روزه صادر کرد. در پایان لیونی موفق به انجام این سفر نشد و خطر بازداشت مانع از سفر وی به بریتانیا شد. این روند تا سال 2011 ادامه داشت. در این سال انگلیس به تمام اسرائیلی‌هایی که به صورت رسمی به بریتانیا سفر می‌کنند مصونیت سیاسی اعطا کرد.
با اینحال حضور اخیر لیونی در انگلیس می‌توانست یک سفر شخصی تلقی شود و بدین ترتیب امکان بازداشت وی را افزایش دهد. برای جلوگیری از این امر لیونی اقدام به دیدار با مقامات ارشد دولت انگلیس کرد و به این ترتیب رئیس کنست رژیم صهیونیستی رسمی بودن سفر وی را تایید کرد.
لیونی در مدت اقامتش با معاون پارلمان انگلیس و معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و گزارشی را درمورد عملیات 50 روزه صخره سخت در تابستان 2014 ارائه داد. وی در جریان این سفر تمام تلاش خود را برای متقاعد ساختن حامیان جنبش تحریم محصولات صهیونیستی برای توقف این کار انجام داد اما در این کار چندان موفق نبود.