به گزارش پارس به نقل از الجزيره، اختلاف میان دولت یمن و جنبش انصار الله و هم‌پیمانان آنها بر سر سطح نمایندگی هر یک از دو طرف و مشروعیت، رایزنی‌های جاری در ژنو را پیچیده می‌کند.

به گزارش این شبکه، هیئت انصار الله و حزب کنگره خلق یمن به ریاست «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین این کشور نمی‌پذیرد که با «ریاض یاسین» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن به عنوان «نماینده قانونی» این کشور مذاکره کند.

بنا بر این گزارش، انصار الله و هم‌پیمانان این جنبش می‌خواهند که گفت‌وگو میان طیف‌های سیاسی یمن باشد نه بین آنها و هیئت ریاض که خود را دولت قانونی یمن می‌داند و در ریاض مقیم شده است.

الجزیره در ادامه گزارش خود می‌نویسد که «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن به انصار الله اعلام کرده بود که شمار اعضای خود را به 7 و سه مشاور کاهش هد تا طرف‌های شرکت کننده در این رایزنی‌ها با هم برابر شوند.

به گزارش این شبکه، علاوه بر اختلافات صوری دو طرف در محتوا نیز با هم مشکل دارند. هیئت انصار الله و حزب کنگره ملی خواستار توقف محاصره دریایی و هوای یمن و تجاوزات عربستان هستند.

عضو «هیأت صنعاء» در ژنو: مسئله آتش‌بس را با نماینده سازمان ملل مطرح کردیم

«فائقه السید» عضو «هیأت صنعاء» در ژنو به المیادین گفت: روز گذشته جلسه مهمی با «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل در امور یمن داشتیم.

او افزود: در این جلسه خواسته اصلی خود را که آتش‌بس است، مطرح کردیم

اسکای‌نیوز: احتمال تمدید مذاکرات تا شنبه هست

منابع دیپلمات در ژنو گفتند که امکان تمدید موعد مذاکرات یمنی‌ها در ژنو وجود دارد و احتمال دارد تا شنبه تمدید شود.

با گذشت دو روز از آغاز مذاکرات، طرف‌های مذاکره هنوز حاضر نیستند مذاکره مستقیم برگزار کنند.

اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت که توافق بر سر آتش‌بس ضرورت دارد.

یک منبع در ژنو گفت که طرف‌های مذاکره کننده بر ضرورت آتش‌بس متفق‌القول هستند، اما هنوز بر سر زمان و جزئیات آن به توافق نرسیده‌اند.