به گزارش پارس، حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها، سه‌شنبه شب در همایش همدلی و هم‌زبانی دولت تدبیر و امید که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: هر زمانی که مردم در مسیر اراده و خواست خداوند قرار بگیرند، خداوند پیروزی آنان را محقق می‌سازد.
 
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها افزود: کسانی هستند که همواره برخلاف مشی عمومی عمل می‌کنند و هنر شما به عنوان یاران دولت این بود که به این راز دست یافتید و پیروز شدید.
 
به گفته وی، روحانی در ایام انتخابات نه پول داشت و نه مسیر برایش هموار بود اما رقیب نداشت و برنامه‌های وی مطابق با خواست مردم بود.
 
یونسی اضافه کرد: آقای روحانی و تیم وی فهمیده بودند که اگر حرف دل مردم را بزنند و راه مردم را انتخاب و پیروی کنند آن حماسه‌ موعود آفریده می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: تحلیل سیاسی بنده از حماسه‌ای که رهبری فرموده بودند، این بود که بار دیگر اصلاح‌طلبان پیروز می‌شوند، چون حماسه موقعی عملی می‌شود که همه شرکت کنند.
 
یونسی اضافه کرد: دوره ما دوره پیچیده‌ای بود و شرایط سیاسی همانند خارج از کشور، در داخل هم پیچیده شده بود تا جایی که برخی از سیاستمداران به خطا رفتند.
 
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها ادامه داد: رفع تحریم‌های ظالمانه پروژه‌ای است که دولت آن را دنبال می‌کند که خسارت آن به مراتب بیشتر از دوران جنگ است، اما رقبای ما زمین و زمان را به هم می‌زنند تا این اتفاق صورت نگیرد.
 
وی با یادآوری اینکه دولت گذشته تحریم‌ها را کاغذ پاره می‌دانست و براثر سوء مدیریت و عوام‌فریبی، زنجیر محکم تحریم‌ها بر پای مردم قفل شد، تصریح کرد: اکنون برداشتن آن کار بسیار سختی است.
 
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها اضافه کرد: اکنون هم، اسرائیل و وهابیت برای جلوگیری از رفع تحریم‌ها ائتلاف کردند و علیه نظام اسلامی ایستاده‌اند.
 
یونسی همچنین گفت: دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلبی در گذشته یک رقابت بسیار خوب داشتند اما همدیگر را نمی‌گشتند اما دولت گذشته رقابت را به خصومت تبدیل کرد و الان هم همان‌ها هستند که می‌خواهند این کینه را تداوم بدهند.
 
وی گفت: در حال حاضر هم این افراد تلاش می‌کنند تا پیروزی دولت در بحث رفع تحریم‌ها صورت نگیرد و به هر صورتی توافق هسته‌ای عملی نشود و دولت در داخل هم نتواند کار کند.
 
یونسی این نگاه‌ها را سمی مهلک برای کشور خواند و گفت: خروج از شرایط فعلی و رفع تحریم‌ها در گرو تحقق همدلی و هم‌زبانی است و نیاز به وحدت داریم.
 
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها در ادامه خطاب به یاران دولت گفت: حمایت از دولت به معنای عدم انتقاد نیست چرا که انتقاد سازنده به معنای حمایت و حل مشکلات است.
 
وی همچنین گفت: اگر می‌خواهید پیروزی‌های دولت استمرار پیدا کند باید تلخی‌های رقیب را تحمل کنید و از شیوه‌های بداخلاقی آنها استفاده نکنید.
 
یونسی در پایان به تلاش وی برای تحقق سفر رئیس جمهوری به کردستان اشاره کرد و گفت: آقای روحانی می‌خواهد با دست پر به این استان سفر کند تا اینکه تحولی در کردستان ایجاد شود.
منبع: فارس