به گزارش پارس به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری عصر امروز در نشست شورای اداری این استان اظهار کرد: ‌آقای روحانی دو سال پیش در شرایطی بر سر کار آمد که کشور  در بیشتر بخش‌ها به ویژه در بخش بین‌الملل با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بود.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در 24 خرداد حماسه بزرگ خلق کردند، افزود: یکی از حسن‌های نظام جمهوری ایران این است که در مواقع لزوم و جایی که نیاز به خرد جمعی است به مردم رجوع کرده و ‌به خوبی گره‌گشایی می‌کنند.

جهانگیری رضایت مردمی از انتخابات را یکی از ویژگی‌های یک انتخابات سالم برشمرد و گفت: صبح روز 26 خرداد دو سال پیش مردم از انتخابات آگاهانه خویش راضی بودند و کسی تصور نمی‌کرد مردم کسی را برگزینند که کشور را از چالش خارج کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه شاید نشستن دور یک میز ایران با 6 قدرت جهان برای خیلی‌ها قابل تصور نبود، عنوان کرد: اکنون امور سیاسی کشور در آرامش و تحت منویات مقام معظم رهبری به پیش می‌رود و دیپلمات‌های ایران با هوشیاری و زیرکانه دنبال راه حل هستند و از دستاوردهای هسته‌ای ایران محافظت می‌کنند.

وی اضافه کرد: امروز آمریکا می‌داند که در منطقه متلاطم خاورمیانه، آن کشوری که قادر به اعمال مدیریت است‌، ایران بوده که با مشورت و اقدامات مستشاری داعش را زمین‌گیر کرده است.

جهانگیری حفظ وحدت و انسجام داخلی را یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور دانست و اذعان داشت: ما به عنوان دو‌لت مکلفیم پاسدار امید ‌به مردم باشیم و اگر امید به آینده نباشد با یاس کشور به سرانجام دشواری خواهد رسید.

این مسئول ادامه داد: گویا برخی تمایل دارند امید مردم را نشانه بروند در حالی که همین امید و وحدت یکی از دلایل ثبات بازار اقتصادی کشور است به طوری که همانند چندین سال پییش دیگر کسی برای خرید بیشتر از نیازش به بازار سکه و ارز هجوم نمی‌برد و دیگر نوسانات بازار سکه و ارز لحظه‌ای نیست‌، چرا که مردم به دولت اعتماد دارند.

معاون اول رئیس جمهور بیکاری جوانان تحصیل کرده را معضل مهم امروز کشور برشمرد و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری و افزایش تولید راهکار خروج از این معضل اجتماعی است.

وی متذکر شد: قوه قضائیه برای باز‌گرداندن بدهی بدهکاران که حاضر نیستند بدهی خود را باز پرداخت کنند‌، ناتوان نیست، بلکه ملاحظه مردم کشور را می‌کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه پیش‌بینی بودجه سال جاری در دولت 224 هزار میلیارد تو‌مان است، یادآور شد: در مجلس بودجه‌‌ 236 میلیارد تومانی در نظر گرفته شد ‌در حالی که به احتمال زیاد با 200 هزار میلیارد تو‌مان بودجه بسته شود‌، در نتیجه این 36 میلیارد باقی مانده تومان باید با صرفه‌جویی تامین شود.

وی با بیان اینکه اتمام طرح‌های نیمه تمام باید به بخش خصوصی سپرده شود، اظهار کرد: مدیران نباید هیچ سرمایه‌گذار و صادر‌کننده‌ای را پشت در بسته نگه دهند.

وی در پایان با اعلام اینکه دولت تلاش دارد هر ماه یارانه ‌را به حساب مردم واریز کند، ادامه داد: این نمی‌شود که تا چند روز یارانه ماهانه ‌عقب و جلو شد عده‌ای سر و صدا به راه بیندارند، تمام تلاش دولت این است که یارانه 3 هزار و 400 میلیارد تومانی هر ماه را به حساب مردم واریز کند هر چند در تامین ‌با سختی روبه‌رو شود.