به گزارش پارس به نقل از پایگاه خبری روزنامه الیوم السابع، ائتلاف حامیان اخوان‌‌المسلمین مصر در بیانیه‌ای خواستار تظاهرات گسترده در مصر در پی اعلام حکم اعدام و حبس ابد «محمد مرسی» و رهبران اخوان‌المسلمین شد.

این گروه حکم اعدام برای محمد مرسی و حبس ابد برای چندین رهبر اخوان‌المسلمین را جنگ علیه علیه اسلام توصیف و اعلام کرده که انقلاب کماکان ادامه دارد.

دادگاه جنائی قاهره حکم نهائی خود درباره «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر و رهبران این گروه را در پرونده جاسوسی برای طرف‌های خارجی از جمله جنبش حماس و ایران، صادر کرد.

بر اساس این حکم قاضی «شعبان الشامی» بعد از موافقت مفتی مصر، خیرت الشاطر و محمد البلتاجی و حجازی سه تن از رهبران اخوان المسلمین را به اعدام محکوم کرد.

بر اساس این حکم دیگر متهمان این پرونده از جمله محمد مرسی و رهبر اخوان المسلمین به حبس ابد (بیش از ۲۵ سال) محکوم شدند؛ این دومین حکم حبس مرسی است وی در پرونده‌ حوادث کاخ اتحادیه به ۲۰ سال زندان محکوم شده است.

پیش از این دولت مصر، نهادهای امنیتی خود را در پی صدور حکم اعدام برای محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق این کشور، به حالت آماده‌باش درآورده بود.