به گزارش پارس به نقل از فارس، کامران دانشجو وزیر علوم دولت دهم در حاشیه همایش جبهه «یکتا» که در مجتمع سرچشمه تهران برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا این جبهه از افراد تشکیل شده در حالی که معمولا جبهه متشکل از احزاب است؟ پاسخ داد: ما یک عده یارانی هستیم که با هم نشسته‌ایم، اما شما اسم جبهه از این تجمع ندیده‌اید.

وی در پاسخ به پرسشی بر این اساس که آیا می‌توان «یکتا» را جمع دولت‌های نهم و دهم منهای احمدی‌نژاد دانست، گفت: نه یکتا، یکتا است و معنای آن نیز یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی.

وزیر علوم دولت دهم درباره وجه تمایز «یکتا» با سایر احزاب اصولگرا گفت: ما تصور می‌کنیم که اولا جمعی هستیم که در آن تجربه وجود دارد و ثانیا افرادی در جامعه هستند که از نظر سنی قدری جوان‌ تر هستند و انرژی بیشتری دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا «یکتا» به سمت احزابی مانند موتلفه نرفته است، خاطرنشان کرد: این افراد و تشکل‌‌ها حتماً به ما کمک خواهند کرد و ما هم در همان مسیر حرکت می‌کنیم تا بتوانیم خدمت بی‌ منتی به مردم ارائه دهیم.

دانشجو با تاکید بر اینکه به دنبال تقابل با دولت نیستیم، اظهار داشت: ما برای همه مسائل برنامه داریم و اگر دولت هم بخواهد این برنامه را در اختیارش می‌‌گذاریم و به آن کمک می‌کنیم، اما نقد منصفانه هم می‌کنیم، چون آمده‌ایم که به دولت کمک کنیم.

وی همچنین درباره برنامه انتخاباتی جبهه یکتا بیان کرد: ما هنوز درباره انتخابات هیچ صحبتی نکرده‌ایم.

وزیر اسبق علوم همچنین در پاسخ به سئوالی درباره رابطه جبهه یکتا با احمدی‌نژاد، گفت: یکتا هیچ رابطه تشکیلاتی با آقای احمدی‌نژاد ندارد.

دانشجو درباره نسبت جبهه یکتا و جبهه پایداری نیز تصریح کرد: پایداری یکی از جبهه‌های اصولگرا است که در مسیر اصولگرایی حرکت می‌کند، ما نیز در مسیر اصولگرایی حرکت می‌کنیم.

وی همچنین افزود: ما هیچ نشستی با آقای احمدی‌نژاد نداشته‌ایم.