به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدرضا عارف در ایام مصادف با سالروز انتخابات ریاست جمهوری 1392، در دیدار جمعی از نخبگان و فارغ‌التحصیلان علوم سیاسی دانشگاه های مختلف کشور با تقدیر از نگاه تشکیلاتی و قانون محور شرکت‌کنندگان در جلسه و با آرزوی موفقیت برای آنها و تمام جوانان ایران اسلامی، به تلاش جریان اصلاحات برای کمک به موفقیت هرچه بیشتر نظام در چارچوب اصول و ارزش هایی که انقلاب برای آنها هزینه داده است،گفت: جریان اصلاحات مدیون انقلاب، امام و راه امام است، هر چند جریان رقیب برای برچسب زدن به جریان اصلاحات تلاش زیادی می کند. اصلاح طلبان برای رسیدن به قدرت در ساز و کارهای قانونی موجود عمل می کنند چرا که اصلاحات را عمل به قانون و انجام تکلیف در چارچوب قانون می‌دانیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 نتیجه آن انتخابات را حاصل عقل‌گرایی و ریسک‌پذیری به موقع جوانان دانست و تاکید کرد: راهبرد اصلی اصلاح طلبان در انتخابات 92 تغییر بود و سایر اهداف و نیز انتخاب شخص و فرد خاص، هدف ثانویه جریان اصلاحات بود که به این هدف هم دست پیدا کردیم.

عارف با اشاره به انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری ضامن پیشرفت و توسعه کشور و حل مشکلات و پیروزی اصلاحات خواهد بود و جریان اصلاحات چاره ای جز پیروزی در انتخابات مجلس ندارد.ما باید به دنبال عبور از موانع باشیم و با احترام کامل به قانون، در پی رفع مشکلات و معضلات باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بیان جایگاه رفیع جنبش دانشجویی ،گفت: اعتقاد ما بر این است که در دوران فعلی کارآیی تشکل های غیر سیاسی و NGO هابیشتر از تشکل های سیاسی است و معتقدم که شأن جنبش دانشجویی فراتر از حمایت از احزاب است. تشکل های دانشجویی باید برای مشارکت هر چه بیشتر مردم و بخصوص جوانان در انتخابات و بیان جایگاه مجلس شورای اسلامی ویژگی های یک نماینده ارزشمند تلاش کنند.

عارف در پایان با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید،خاطرنشان کرد: برای ارزیابی کارنامه دولت باید دید دولت تدبیر و امید در چه شرایطی و با چه مشکلاتی مدیریت کشور را در دست گرفته است. به همین دلیل با توجه به دانسته های ما از شرایط سخت دولت، همواره همراه دولت بوده‌ایم و به شخصه در هر جایی مدافع عملکرد دولت دکتر روحانی هستم. گرچه ضعف‌ها و کاستی ها را می دانیم و برای رفع آنها به دولت از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.