به گزارش پارس به نقل از العالم، بر اساس این مطالعه جنجالی که واکنش های موافق و مخالفی به دنبال داشته، 80 درصد خانواده های سعودی از "شبح" هولناک کمبود عاطفی رنج می برند.
این درحالی است که مخالفان این تحقیق ادعا می کنند که سعودی ها از جمله مردمی هستند که ابراز احساسات در میان آنها در امور مختلف زندگی بسیار پویا است؛ اما عده ای دیگر معتقدند که خجالت عامل اصلی کمرنگ بودن احساسات و عواطف در خانوده های سعودی است.
"حمد المحرج" پزشک روانشناس ومشاور تاکید می کند که 50 درصد مردان بالغ که دهه چهارم عمر خود را پشت سر گذاشته اند، در ابراز احساسات و عواطف و علاقه خود به همسرانشان با مشکل مواجه هستند و این درحالی است که زنان در این زمینه برعکس مردان هستند.
وی به روزنامه سعودی "الحیات" چاپ لندن، گفت: "نسل جوان از توانایی بیشتری برای ابراز احساسات و عواطف خود نسبت به طرف مقابل، برخوردار است".
"احمد الغامدی" پژوهشگر و مشاور مرکز علوم و قرآن، فقدان آگاهی عربستانی ها به اهمیت بیان احساسات و عواطف نسبت به طرف مقابل را از دلایل بی توجهی برخی خانواده های سعودی به این مساله بیان می کند و می گوید: حتی برخی مردان سعودی عقیده دارند که بیان احساسات و عواطف نشان ضعف مردان است.