به گزارش پارس به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت در گردهمایی سالانه علما، روحانیون، ائمه جمعه و طلاب گیلان که پیش از ظهر شنبه برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ۲۴ خرداد ماه سالروز آغاز به کار دولت یازدهم گفت: مردم ایران پس از گذشت ۳۶ سال نشان دادند که هنوز هم به جامعه روحانیت اعتماد داشته و سکان اداره کشور را به دست یک روحانی سپردند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در دو سال گذشته تلاش های زیادی در زمینه های اقتصادی کرده است افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، کشور در بحث اقتصاد داخلی و تحریم خارجی دچار مشکلات زیادی بود که به مدد خداوند توانستیم گام های موثری در این راه برداشته و از فشار اولیه بکاهیم.

نوبخت تورم را یکی از بزرگترین مشکلات اقتصاد داخلی عنوان کرد و گفت: در زمان آغاز به کار دولت یازدهم، تورم بالای ۴۰ درصد بود و با رشد منفی اقتصاد در کشور مواجه بودیم که خوشبختانه طی برنامه ریزی هایی که در دولت یازدهم انجام شده است، این میزان به ۱۵ درصد کاهش یافته و رشد اقتصادی نیز به عدد مثبت رسیده است.

وی همچنین به کاهش هزینه های درمان در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته هزینه های درمان به ۶ درصد تقلیل یافته است.

سخنگوی دولت در ادامه از توجه دولت به توصیه های مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: طبق فرمایشات رهبر، دولتی موفق است که بتواند اقتصاد مقاومتی را اجرا کند و در این راستا دولت یازدهم با توجه به ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی توانسته صادرات را از ۴۲ میلیارد دلار به بیش از ۵۰ میلیارد دلار در سال ۹۳ برساند.

وی با اشاره به کاهش میزان واردات در سال ۹۳ تصریح کرد: اگرچه میزان واردات در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ کاهشی معادل ۵.۶ درصد داشته است اما لازم است این میزان نیز به حداقل برسد.

نوبخت همچنین بر پایبندی مذاکره کنندگان هسته ای به اصول نظام و در نظر گرفتن توصیه های رهبری در این باره تاکید کرد و گفت: دولت در مذاکرات هسته ای بر توصیه های مقام معظم رهبری پایبند بوده و در این زمینه از خطوط قرمز نظام عدول نکرده و حافظ منافع ملت ایران خواهد بود.