به گزراش پارس به نقل از ایسنا، شبکه خبری المسله نوشت: حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با حسن الشحی، سفیر جدید امارات در عراق گفت: کشورهای منطقه باید خطر داعش را درک کنند و تلاش‌های خود را برای از بین بردن تروریسم و ریشه کن کردن افکار تکفیری دوچندان کنند.

سفیر امارات نیز بر حمایت کشورش از دولت و مردم عراق و تمایل ابوظبی به از بین بردن هرگونه کج‌فهمی که می‌تواند به روابط دو کشور آسیب بزند، تاکید کرد.

وی گفت: ما خواهان تقویت روابط دو جانبه هستیم و به عراق در جنگ علیه تروریسم کمک می‌کنیم.

نخست‌وزیر عراق همچنین در بیانیه‌ای گفت: در سال گذشته و پس از سقوط شهر موصل به دست داعش و پیامدهای آن از جمله جنایت اسپایکر و کشتار و آوارگی هزاران تن از عراقی‌ها، آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان فتوای تاریخی جهاد کفایی را صادر کرد و از عراقی‌ها خواست تا برای دفاع از وطن، مردم و مقدسات داوطلب جنگ شوند.

وی افزود: این فتوا در زمانی مناسب صادر شد و نشان‌دهنده نگاه دقیق، مسوولانه و درست و تشخیص ماهیت اوضاع و خطرات آن پس از پیامدهای شکست موصل است و موجب نجات عراق از یک توطئه شوم شد که داعش قصد داشت ابتدا در عراق و بعد در تمامی کشورهای منطقه آن را اجرا کند.

العبادی تصریح کرد: فتوای آیت‌الله سیستانی، عراق و منطقه را نجات داد و موجب توقف پیشروی داعش و ناکام ماندن رویاهای این گروه تروریستی شد. همچنین نقطه عطف واقعی در مقابله با داعش و موجب بازگرداندن زمام امور به دست عراق و پیروزی‌های پی در پی عراقی‌ها شد.

وی تاکید کرد: استقبال خوب عراقی‌ها از اجرای این فتوا با واژه‌هایی از طلا ثبت می‌شود. نیروهای مردمی در راستای اجرای این فتوای تاریخی تشکیل و به پشتیبان ارتش و نیروهای عراقی و مانع قوی در برابر تروریسم تبدیل شد. نیروهای مردمی به یک هیات رسمی و بخشی از سامانه دفاعی و نیروهای مسلح تبدیل شده و زیباترین قهرمانی‌ها را آفریدند.

وی افزود: من به نیابت از خود و مردم عراق از آیت‌الله سیستانی و فرزندان ملت عراق که از کشورشان دفاع می‌کنند، قدردانی می‌کنم.