به گزارش پارس به نقل از ایسنا، اقبال عباسی معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری اردبیل در چهل و چهارمین گردهمایی معاونین پژوهشی واحدها، پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها و سازمان‌های جهاددانشگاهی در شهرستان سرعین با انتقاد از این‌که پروژه راه آهن اردبیل - میانه توسط پیمانکار چینی تکمیل می‌شود، افزود: ورود پیمانکار چینی به پروژه‌های کشورمان به نفع منافع ملی نیست.

وی با بیان این‌که منابع مالی جمهوری اسلامی ایران باید با مدیریت مطلوب آزاد شده و در راستای توسعه کشور به کار گرفته شود، گفت: با توجه به منویات نظام جمهوری اسلامی ایران مشکلات حوزه فناوری کشور را می‌توان با افزایش تولید داخلی، کاهش وابستگی به نفت و نیز حمایت از دانش و فناوری و پژوهشگران بر طرف کرد و به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

وی با اشاره به پچیدگی‌های موجود در حوزه اقتصاد و تجارت جهانی، تصریح کرد: امروزه دانش و تکنولوژی بازار جهانی را تصاحب کرده است، بنابراین برای دست یابی به بازارهای روز دنیا، لازم است به علم و دانش مفید و مولد در مسیر فناوری توجه بیشتری نشان داد.

عباسی با بیان این‌که با توجه به وجود مشکلات مالی در کشور، پرداخت یارانه نقدی بر مشکلات دولت می‌افزاید، خواستار ایجاد نظام بندی برای رفع این مشکل شد.