به گزارش پارس به نقل از مهر، علی لاریجانی در یادواره شهدای بخش دودانگه ساری افزود: ایران اسلامی به خاطر رهنمودهای پیشوای بزرگ انقلاب اسلامی، تفکر مجاهدت و شهادت‌طلبی رونق گرفته و شاهد پیشرفت‌های عظیمی در کشور هستیم.

وی عنوان کرد: راه و رسم مجاهدت را ملت ما پذیرفته و راه شهدا در زندگی ما فراموش‌‌شده نیست و این مسیر عزتمندی برای کشور ما به شمار می‌رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید به خاطر خونی که در راه اسلام داده است، همانند یک دُر در جامعه می‌درخشد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر اسلامی، عنوان کرد: شهدا با رخت بربستن از دنیا، به زندگی لذت‌بخشی رسیده‌‌اند.

لاریجانی ادامه داد: ملتی که روی پای خود ایستاده است و می‌تواند حرف خود را به کرسی بنشاند، ناشی از روحیه شهادت‌طلبی است.

وی با اشاره به مسائل هسته‌ای عنوان کرد: همه رجال و گروه‌های سیاسی کشور از هر خطی که باشند، در مسائل هسته‌ای ایران تردید ندارند و آن را حق خود می‌دانند، اما راهی که غرب در قبال مسائل هسته‌ای دنبال می‌کند، حق نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی رهبر دینی عنوان می کند قائل به سلاح هسته‌ای نیستیم، بنابراین چه لزومی دارد که غرب مخالفت می‌کند، زیرا ما بالاتر از فتوای شرعی، چیزی نخواهیم داشت.

لاریجانی گفت: ما در زمان جنگ که صدام مرتب از سلاح شیمیایی استفاده می‌کرد، هیچ‌گاه از این سلاح بهره نبردیم، زیرا رهبر انقلاب استفاده از آن را جایز نمی‌دانست.

وی ادامه داد: همچنین آمریکایی‌ها چند سال پیش گزارشی از نظر اطلاعاتی منتشر کردند که در آن آمده بود که از سال ۲۰۰۳ هیچ گزارشی مبنی بر دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای مشاهده نشده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چرا ایران را تحریم کرده‌اند، تحریم‌ها علیه کشور را ظالمانه دانست و گفت: این تحریم ظالمانه بر این اساس استوار شده است که ایران کشوری مستقل بوده، سابقه تاریخی بزرگی دارد و زیر بار ظلم نمی‌رود.

لاریجانی یادآور شد: آنان در صدد هستند تا کشور را کنترل کنند و برای این کار با منطق زور، تحریم‌ها را اعمال کرده‌اند تا به ملت فشار آورند.

آمریکایی‌ها کتباً غنی‌سازی هسته‌ای را پذیرفته‌اند

رئیس مجلس با اشاره به توانمندی‌های ایران اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها خود توافق کرده‌اند که در زمینه هسته‌ای مذاکره شود و این امر مربوط به اواخر دولت قبلی بوده است ولی ایران گفت تا زمانی که موضوع غنی‌سازی هسته‌ای را نپذیرید، مذاکره نمی‌کنیم و آنان نیز کتباً موضوع غنی‌سازی را پذیرفته‌اند و اکنون در بیرون پُز می‌دهند که فشارها سبب شده که ایران مذاکره را بپذیرد.

وی با بیان اینکه سه سال است که مذاکرات در حال انجام است، گفت: اینکه امروز آمریکایی‌ها حرف جدیدی می‌زنند، برای این است که آنها تصور می‌کنند ملت ایران به این مذاکره نیاز دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما فرزندان دلیر و پیرو آیین پیامبرخدا(ص) هستیم و مجاهدت در زندگی‌مان نقش مهمی دارد، گفت: ما برای دفاع از ظرفیت‌های خود، با همه امکانات وارد صحنه می‌شویم.

وی ادامه داد: اگر تصور کنند که می‌توانند به ملت ایران فشار بیاورند، بیهوده است و به زودی به همه ایران ثابت می‌شود، ملت ایران در همه عرصه‌ها توانمند است.

ملت پشتیبان تیم مذاکره‌کننده است

رئیس مجلس شورای اسلامی حضور مردم را نشانه توانمندی ایران در عرصه‌های مختلف برشمرد و گفت: ملت پشتیبان تیم مذاکره‌کننده است و غربی‌ها بدانند که با یک عقبه ملی مواجه هستند.

لاریجانی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که باید اقتصاد درونی کشور رونق یابد، گفت: باید همه روی مساله تولید داخلی و رونق آن همت کنیم و دولت نیز زمینه آن را فراهم کند.

وی با اشاره به شرایط مازندران تصریح کرد: مازندران به خاطر اینکه زمین‌های کشاورزی بهتری دارد، از امتیازات بیشتری برخوردار است و همه مسئولان نیز باید به آن توجه داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حضور در اقتصاد، حضور در میدان مجاهدت است، افزود: تولیدات ما در بخش کشاورزی باید رونق یابد و در عین حال مازندران احتیاج به سرمایه‌گذاری‌های صنعتی دارد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه زمینه‌های سرمایه‌گذاری در مازندران باید فراهم شود، به تاثیر تحریم‌ها در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: در مجموع تحریم‌ها در ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات نقش دارد و بقیه به مشکلات داخلی ما برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه مهم حمایت از تولید را داریم، به تصویب قانون رفع موانع تولیدپذیر اشاره کرد و گفت: این قانون تصویب شد و امیدواریم دولت نیز آن را اجرایی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آنکه بیشتر مناطق کشور با خشکسالی و کم‌آبی مواجه هستند، از اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای رفع مسائل حوزه آب خبر داد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه در اقتصاد باید روی پای خودمان بایستیم، اظهار داشت: محوریت اصلی در کشور باید تولید و رونق آن باشد و امروز راه شهدا، زمینه‌سازی برای رونق تولید و فراهم شدن زمینه صادرات در کشور است.

وی با بیان اینکه همه مسئولان باید زمینه حضور مردم را در اقتصاد فراهم کنند، اظهار امیدواری کرد تا عزم مورد نیاز در کشور ایجاد شود و ملت ایران با سرافرازی، از گردنه‌ها عبور کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای، ادامه داد: برخی کشورها به جای اینکه به ملت خود تکیه کنند، به دیگران تکیه کرده‌اند، در حالی که کشورهای دیگر به دنبال منافعشان هستند.

لاریجانی پایین آمدن قیمت نفت را ضرر به همه مسلمانان دانست و گفت: امروز بلایی که در منطقه ایجاد شده، همانند گروه‌های تکفیری در عراق، سوریه و یمن نتیجه توطئه استکبار است.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید کمک هم و برادر هم باشند، یادآور شد: متاسفانه برخی کشورهای اسلامی امروز مقابل هم قرار گرفته‌اند.