به گزارش پارس به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس امروز چهارشنبه با انتقاد هم حزبی های خود مواجه و به فشار آوردن بر آنها برای تلاش درخصوص خروج از اتحادیه اروپا متهم گردید.
 
«گراهام بردی» یکی از نمایندگان محافظه کار و رییس «کمیته ۱۹۹۲» امروز از وی خواست تا به نقطه نظر دیگران در زمینه اصلاحات پیشنهادی وی در اتحادیه اروپا احترام گذاشته و آن ها را برای قبول افکار خود تحت فشار قرار ندهد.
 
بردی در یادداشت خود در روزنامه دیلی تلگراف نوشت از دولت می خواهم تا موافقت یا مخالفت با عضویت در اتحادیه اروپا را موضوعی مرتبط با نظر شخصی افراد تصور کرده و با این کار اتحاد در درون دولت را حفظ نماید.
 
وی ادامه داد به نفع حزب محافظه کار است که موضوع همه پرسی تداوم یا لغو عضویت در اتحادیه اروپا را مقوله ای جداگانه دانسته و با این کار وحدت رویه کنونی برای اجرای برنامه های دولت را تحت الشعاع قرار ندهد.
 
دوشنبه هفته جاری و در حاشیه اجلاس گروه ۷ «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان اتمام حجت خود با وزرای کابینه را اعلام کرد و گفته بود وزیران مخالف در کابینه در صورت تشکیل کمپین برای خروج از اتحادیه اروپا باید استعفا دهند.
 
روز گذشته «هیلاری بن» سخنگوی امور خارجی حزب کارگر در مخالفت با دولت در سخنانی اعلام کرد که بی توجه به تحرکات اخیر نخست وزیر انگلستان، تلاش وسیعی را برای تداوم حضور کشورش در اتحادیه اروپا آغاز خواهد نمود.
 
»دیوید کامرون» نخست وزیر محافظه کار انگلیس پیش از انتخابات پارلمانی ۷ می اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات مذاکراتی را برای انجام اصلاحات در قوانین اتحادیه اروپا آغاز و در صورت مخالفت این اتحادیه با تغییرات پیشنهادی کشورش، خروج از این اتحادیه را تا پیش از پایان سال ۲۰۱۷ به همه پرسی عمومی خواهد گذاشت.