به گزارش پارس، علی‌اکبر جوانفکر - از نزدیکان حمید بقایی - در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که علت بازداشت حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور سابق چه بوده است؟ گفت: باید از دستگاه قضایی سوال کنید که علت این بگیر و ببند چیست؟
 
مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور سابق گفت: چطور ممکن است سخنگوی دستگاه قضا از بازداشت معاون اجرایی رئیس‌جمهور سابق خبر داشته باشد اما نداند که چرا او را بازداشت کرده‌اند؟! سکوت ایشان نسبت به دلیل بازداشت باعث شده است تا بد‌اندیشان در سطوح رسانه‌ای به طرح اتهامات واهی علیه بقایی بپردازند. مسئولیت این رفتار غیراخلاقی با کیست؟
 
وی تاکید کرد که گاهی جای شاکی و متهم عوض می‌شود و دور از ذهن نیست که در موضوع بقایی چنین اتفاقی افتاده باشد.
 
جوانفکر تصریح کرد که در هیچ مقطعی از سال‌های پس از انقلاب، دستگاه قضایی تا این اندازه مقتدر و حاکم مطلق نبوده است.
 
مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور سابق اضافه کرد: سفر هفته پیش محمود احمدی‌نژاد به همدان و استقبال بی‌سابقه مردم از ایشان، نمی‌توانست بدون تبعات باشد.
 
وی با بیان اینکه "هرگونه اتهام مالی که از سوی اعضای دولت یازدهم به دولت نهم و دهم وارد می‌شود را باید منوط به تأیید و اعلام از سوی قوه قضائیه دانست"، گفت: جوسازی‌های رسانه‌ای این افراد هیچ اعتبار قانونی ندارد و در مورد بقایی هم همین‌طور است؛ تا به حال هیچ اتهامی وارد نشده و قوه قضائیه باید اتهام را برای ایشان تعریف کند.