به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص انتخابات ترکیه اظهار داشت: برگزاری انتخابات ترکیه در فضایی آرام و با مشارکت بیش از 86 درصد مردم پیروزی بزرگی برای دولت و مردم ترکیه بود و نشان دهنده رشد و بلوغ مردم این کشور می باشد.

مرضیه افخم اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشور همسایه و دوست ترکیه که روابط بسیار نزدیک و دوستانه‌ای با دولت و مردم این کشور دارد برگزاری انتخابات آرام و مسالمت آمیز در کشور همسایه را حائز اهمیت بالایی تلقی می‌کند و ضمن احترام به آرای مردم امیدواریم انتخابات آرام و پرنشاط ترکیه موجبات توسعه رشد و رفاه بیشتر مردم این کشور را فراهم آورده و در تامین و تحکیم صلح و ثبات منطقه‌ای نقش موثری را ایفا نماید.

افخم خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد که در آینده نیز دو کشور شاهد ارتقا روابط دوجانبه در همه ابعاد خواهند بود.

در انتخابات روز یکشنبه پارلمان ترکیه، حزب حاکم عدالت و توسعه برای اولین بار طی 13 سال اخیر، نتوانست اکثریت کرسی‌های مجلس را تصاحب کند و برای انتخاب کابینه دولت نیازمند آرای دیگر نمایندگان مجلس کبیر ترکیه است.

در این انتخابات، احزاب عدالت و توسعه، خلق جمهوری‌خواه، حرکت ملی، و دموکرات خلق‌ها به ترتیب  حدود 41، 25، 16 و 13 درصد آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات پارلمانی این کشور را به دست آوردند.