به گزارش پارس به نقل از فارس دولت انگلیس در جدیدترین بروزرسانی بخش راهنمای «ممنوعیت‌ها و تحریم‌های علیه ایران» بر روی پایگاه رسمی خود، بار دیگر تاکید کرد، «دولت انگلیس از انجام مبادلات تجاری با ایران یا سرمایه‌گذاری در این کشور حمایت نمی‌کند و از تمامی حمایت‌های بازرگانی برای انجام مبادلات تجاری با ایران صرف نظر کرده است.
راهنمای «ممنوعیت‌ها و تحریم‌ها علیه ایران»، نخستین بار در 11 سپتامبر 2012 منتشر شد و امروز 8 ژوئن 2015 بار دیگر به روزرسانی شده است.

در این صفحه توضیح داده شده است، ممنوعیت‌ها و تحریم‌های اتحادیه اروپا برای تجارت با ایران پابرجاست. دولت انگلیس تجارت با ایران یا سرمایه‌‌گذاری در این کشور را حمایت نمی‌کند و از تمامی حمایت‌های بازرگانی برای تجارت با ایران صرف‌نظر کرده است. اگر شما تصمیم بر انجام مبادلات تجاری با ایران دارید، عواقب آن بر عهده خود شماست.

قرار است مذاکرات هسته‌ای با ایران در تاریخ 30 ژوئن 2015 به نتیجه برسد. در صورتی که توافق جامع تا این تاریخ حاصل شود و ایران تمامی اقدامات مورد توافق در مورد برنامه هسته‌ای خود را انجام دهد، سپس تحریم‌ها به صورت مرحله‌ای برداشته خواهد شد. با این حال، در حال حاضر، تمامی تحریم‌ها و محدودیت‌های اتحادیه اروپا پابرجا و در حال اجراست. ما این صفحه را هر زمان‌که شرایط تغییر کند، بروزرسانی خواهیم کرد.

 این اظهارات رسمی نشان از عدم وجود عزم در میان دولت‌های اروپایی برای لغو یک‌جای تحریم‌ها دارد و برخلاف آنچه مقامات ایران بر اساس تفاهم لوزان می‌گویند، است.

تمایلی که در رفتارها و تلاش‌های طرف آمریکایی برای ادامه تحریم‌ها دیده می‌شود. به عنوان مثال ارائه طرحی از سوی سناتورهای آمریکایی برای تمدید 10 ساله تحریم‌های کنگره علیه ایران در همین راستاست. (جزئیات بیشتر). حتی وزیر امور خارجه آمریکا نیز صراحتا از برداشته شدن تدریجی تحریم‌ها می‌گوید.(جزئیات بیشتر)

این راهنما دارای بندهای «فعالیت‌های ممنوع»، «فعالیت‌هایی که به مجوز نیاز دارد»، «کنترل کاربردها»، «درخواست برای دریافت مجوز صادرات به ایران» و «مذاکرات کنونی» است و در ذیل هر کدام توضیحاتی داده شده است.

در بخش «فعالیت‌های ممنوع» نوشته شده است، تحریم‌ها نظر به برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌ بالستیک ایران به طور کامل در شورای قانون‌گذاری اتحادیه اروپا تنظیم شده است.

در بخش «کنترل کاربردها» نیز آمده است، اگر اقلام مدنظر شما در فهرست تحریم‌ها به طور ویژه نیامده است، شما هنوز به دریافت مجوز تحت عنوان «کنترل‌ کاربردها» نیاز دارید. این جنبه از کنترل صادرات، مجوزگیری اقلامی را کنترل می‌کند که ممکن است به صورت بالقوه در برنامه سلاح‌های کشتار جمعی یا کالاهای نظامی مورد استفاده قرار بگیرد.