به گزارش پارس،محمد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با فارس در زنجان با اشاره به افزایش واردات کالاهای غیر ضروری به کشور اظهار داشت: با وجود همه تذکرات داده شده این روند همچنان به قوت خود باقی است.
 
وی میزان واردات سال گذشته را بر اساس آمارهای ارائه شده بیش از ۶۴ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: در بهترین حالت می‌توان مطمئن بود که ۵۰ درصد از این واردات ضرورتی ندارد.
 
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در اغلب موارد می‌توان با تولیدات داخلی نیازها را پوشش داد، افزود: به نظر می‌رسد در کشور ما شرایطی پیش آمده که برای اشتغال کارخانه‌های سایر کشورها تلاش می‌شود.
 
*واردات یک ضعف بزرگ در شرایط سخت تحریم است
 
وی شرایط موجود به لحاظ واردات را یک ضعف بزرگ در شرایط سخت تحریم دانست و تاکید کرد: این شرایط این نظریه را القا می‌کند که عزم جدی برای حمایت از تولید داخل در کشور وجود ندارد.
 
اسماعیلی با بیان اینکه واردات کشور در مقطع کنونی با اهداف ترسیمی اقتصاد مقاومتی منافات دارد، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به معنی حمایت از تولیدات داخلی است ولی به نظر می‌رسد گام‌های برداشته شده در این حوزه بسیار کند است.
 
وی با اشاره به تصویب لایحه دولت در مورد رفع موانع تولید در مجلس ابراز داشت: در شرایط حساس کنونی نباید طوری عمل شود که معادل کالای تولیدی در ایران از خارج از کشور وارد شود.
 
*حمایت از تولیدات داخلی باید سرلوحه کار مسئولان باشد
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اقدام همگانی برای حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: حمایت از تولیدات داخلی باید سرلوحه کار همه مسئولان قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد افرادی در بدنه دولت در واردات ذینفع هستند، بیان داشت: اگر این مقاومت‌ها نبود باید این معضل تا کنون حل شده بود چرا که طی چند سال گذشته به صورت مرتب این تذکرات داده شده است.
 
اسماعیلی تاکید کرد: حل معضل واردات در کشور نیازمند عزم ملی و اقدام جدی توسط قوای سه‌گانه است.
 
وی با تاکید بر پیگیری موضوع واردات توسط نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: گام‌هایی برای حل این مشکل برداشته شده است ولی کافی به نظر نمی‌رسد. ش