به گزارش پارس روزنامه واشنگتن پست ضمن متهم کردن چین به انجام حملات سایبری و هکری به نهادهای دولتی آمریکا افزود: چین با استفاده از یک تاکتیک فنی پیشرفته قصد دارد تا به هدف خود در جاسوسی از آمریکا دست یابد: اجیر کردن جاسوسان یا دستیابی به اطلاعات بیشتر کشور متخاصم.
این روزنامه در ادامه به نقل از مقام های رسمی و تحلیلگران آمریکایی نوشت: گروه های هکری که برای دولت چین کار می کنند، توانسته اند به شبکه های دفتر مدیریت اطلاعات پرسنلی آمریکا که اطلاعات مربوط به میلیون ها کارمند کنونی و سابق فدرال را در اختیار دارد، نفوذ کنند. این گروه های هکری همچنین به شرکت بزرگ بیمه "آنتیم" و سایر اهداف سایبری، رخنه کرده اند.
ریچ برگر از مقام های ارشد یک شرکت امنیت سایبری آمریکا در این باره تاکید کرد که هکرهای چینی قطعا به دنبال دستیابی به اطلاعات شخصی هستند. ما گمان می کنیم که هکرهای چینی از این اطلاعات استفاده می کنند تا چیزهای بیشتری را در خصوص اهداف جاسوسی خود بفهمند.
مقام های رسمی و تحلیلگران آمریکایی بر این باورند که هدف قراردادن پایگاه های بزرگ اطلاعاتی تاکتیک جدیدی از سوی دولت چین است تا به اشتراک گذاری اطلاعات را توسعه دهد. این یک جاسوسی دولتی است نه یک جاسوسی تجاری.
یک مقام دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود نیز تصریح کرد: این بخشی از هدف راهبردی آنهاست تا جمع آوری اطلاعات خود را از طریق سرقت اطلاعات بزرگ، افزایش دهند. این بخشی از یک طرح راهبردی است.
یک مشاور سابق امنیت ملی آمریکا نیز گفت: این اطلاعات می تواند به تحلیلگران چینی کمک کند تا افراد را به طور موثرتری هدف قرار دهند. آنها می توانند با این روش، افراد خاص و اعضای خانواده آنها را تحت تعقیب قرار دهند. این روند طی 12 تا 18 ماه گذشته شتاب بیشتری گرفته است.
وی افزود: دولت چین از شرکت های چینی که متخصص در زمینه تجاوز به اطلاعات بزرگ هستند استفاده می کند تا به آنها برای دستیابی به اطلاعات جزئی تر کمک کند.
البته چین روز جمعه کلیه اتهامات مطرح شده در خصوص دست داشتن در حملات سایبری و هکری به آمریکا را رد کرده و این اتهامات را غیر مسئولانه دانسته است.
هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرده است که پکن خواستار همکاری با سایر کشورها برای ایجاد یک فضای سایبری امن و آرام است.
دولت آمریکا اخیرا اذعان کرده است که هکرها توانسته اند به اطلاعات شخصی حداقل 4 میلیون نفر از کارمندان فعلی و سابق فدرال دسترسی پیدا کنند.
دولت آمریکا ضمن اذعان به سرقت اطلاعات مربوط به 4 میلیون کارمند فعلی و سابق فدرال، بار دیگر انگشت اتهام خود را به سوی هکرهای چینی نشانه رفته است.
اداره کارکنان دولت آمریکا هر سال صدها هزار اطلاعات حساس مربوط به کارکنان فدرال را ثبت و جمع آوری می کند. هنوز به درستی مشخص نیست که آیا این حمله هکری توانسته است باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا یا سایر مقام های ارشد دولتی و جامعه اطلاعاتی این کشور را تحت تاثیر قرار دهد یا نه.
سال گذشته نیز رسانه های خبری آمریکا اعلام کرده بودند که هکرهای روسی به سیستم های رایانه ای غیر طبقه بندی کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا نفوذ کرده اند.هکرها توانسته بودند تا اطلاعات مربوط به 100 هزار مالیات دهنده آمریکایی را از سرویس درآمد داخلی آمریکا سرقت کنند.