به گزارش پارس به نقل از اسپوتنیک، "ران پال،" عضو مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد؛ شهروندان آمریکایی باید ماهیت سازمان سیا را بشناسند. 

از نظر وی سیا یک دولت مخفی است که فراتر از قانون عمل می‌کند." دنیل مک‌ادم،" عضو موسسه صلح و رفاه نیز اعلام کرد سازمان سیا در واقع "گارد ویژه" تحت کنترل رئیس جمهور است که پاسخگوی هیچ ارگان یا قدرتی نیست. 

یکشنبه شب "قانون میهن پرستی" که جمع آوری اطلاعات به وسیله آژانس امنیت ملی آمریکا را توجیه می کند، منقضی شد. با انقضای این قانون، مجلس سنای آمریکا برای تصویب "قانون آزادی" تلاش می کند. قانون آزادی به سازمان اطلاعاتی آمریکا اجازه جاسوسی شهروندان آمریکایی را می دهد. ران پال، عضو مجلس نمایندگان آمریکا در این باره می گوید سازمان اطلاعاتی آمریکا همیشه فراتر از قانون عمل کرده است. به اعتقاد پال، سیا یک ارتش مخفی و تهدیدی بزرگ برای آزادی است که به کنگره، دادگاه عالی و حتی رئیس جمهور پاسخگو نیست.

پال همچنین از اقدامات تروریستی و عملیات هواپیماهای بدون سرنشین سیا در یمن و پاکستان انتقاد کرد. پال اعلام کرد، سازمان سیا در عملیات‌های تروریستی داخلی نیز دست دارد. به اعتقاد وی بحران کنونی اوکراین نیز نتیجه دخالت های بین المللی سیا است.