به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از جوانان و موسسات مردم‌نهاد برتر گیلان در سالن غدیر استانداری این استان نقش جوانان در اداره امورهای مختلف کشور را مهم دانست و اظهار کرد: جوانان باید همواره مورد توجه و احترام و تکریم قرار گیرند.
وی با بیان اینکه جوانان یاوران روزهای سخت کشور هستند، اظهار کرد: اعتماد به جوانان باید به صورت عملی در گیلان پیاده‌سازی شود.
استاندار گیلان خواستار حمایت دستگاه‌های اداری از جوانان شد و تصریح کرد: دوره جوانی، دوره‌ای است که باید برای آینده خود و کشور برنامه‌ریزی کرد.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های جوانان در راستای صحیح و توسعه همه جانبه، خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی در حوزه جوانان می‌تواند اهداف ستاد ساماندهی جوانان را به پیش برد.
نجفی مقابله با آسیب‌های جدید اجتماعی را از اقدام‌های مهم برشمرد و گفت: صدها جنایتکار در دنیا با گردش‌های مالی کلان به دنبال تخریب و انزوا کشاندن جوانان متعهد و مومن هستند.
این مسئول رسیدگی به امورات فرهنگی جامعه به‌ویژه در سنین جوان‌ها را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: باید شناخت واقعی و عمیق جوانان را بسیار مدنظر قرار داد.
استاندار گیلان استفاده از نیروهای جوان را موجب افزایش کارکرد و راندمان کاری دانست و یادآور شد: باید الگوهای دینی و ملی جوانان را به طرف درست هدایت کنیم و از زور و اجبار بپرهیزیم.
وی خواستار جلوگیری از برنامه‌های موازی و تکراری برای جوانان شد و خاطرنشان کرد: اعتماد به‌نفس و تهذیب از ویژگی‌های اخلاقی جوانان است.
نجفی با بیان اینکه در مدیریت‌های شهرستانی، استانی و کشوری به جوانان بی‌اعتنایی شده است، افزود: جوانان بسیار در رشد جامعه موثر هستند.
وی با تصریح بر اینکه باید زمینه‌های اشتغال جوانان را فراهم کنیم، متذکر شد: باید با تولید داخلی و جلوگیری از واردات غیر ضروری اشتغال جوانان را افزایش دهیم.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه برخی اداره‌ها و دستگاه‌ها در راستای سیاست‌های دولت و کشور گام بر نمی‌دارند، خاطرنشان کرد: با دستگاه‌هایی که در امور جوانان همکاری نکرده‌اند برخورد می‌شود.
این مسئول حمایت از جوانان را یکی از برنامه‌های دولت بیان کرد و افزود: دولت، چرخش سانتریفیوژها را در کنار چرخش چرخه اقتصادی می‌خواهد.
مدیر کل ورزش و جوانان گیلان نیز در ادامه مراسم مذکور با اشاره به نخبه‌پروری این استان، اظهار کرد: گیلان مهد اندیشه و خرد و دانش است.
مسعود رهنما با بیان اینکه برای کشور ایران خون شهدا ریخته و رنج ملت داده شده است، یادآور شد: ایران اسلامی و گیلان با داشتن چنین جوانان متعهد و مومن و مستعدی به خود می‌بالد.
وی دوران جوانی را مقطع رشد و داشته‌های انسانی دانست و تصریح کرد: جوانان بسیار پویا و مستعد و با صلابت هستند.
این مسئول توجه به جوانان را از سفارش‌های مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: جوانان سرکش ، کم‌فکر و بی‌تجربه نیستند.
وی جوانان را آینده‌سازان میهن اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: جوانان بی‌ادعای میهن با جانفشانی و تفکرات خود ایران را در دوران دفاع مقدس نگه‌ داشتند.